+Gabs88 Skrevet tirsdag kl 14:03 Skrevet tirsdag kl 14:03 (endret) Har sett litt på kvistbrennere/miniovner med tanke på å ha med på kanotur. Har aldri brukt en slik en i det hele tatt. Er det noen som har en anbefaling til modell? Skal kun brukes i kano eller i nærheten av bil, så det jeg ønsker er noe som er enklest mulig i bruk. Og selvsagt trygg. Samtidig så er målet rett og slett å kunne lage et lite leirbål med minst mulig risiko for brann, noen ganger med kvist man finner i området eller med medbrakt ved. Om det er andre løsninger som bør vurderes setter jeg pris på det. Kan legge til at hovedmålet er varme og eventuelt muligheten til å grille noen pølser, men jeg foretrekker gass for matlaging. Så om det er noe som er bedre med tanke på varmefunksjon så er det best. Endret tirsdag kl 14:06 av Gabs88 Siter
+zimwalker Skrevet onsdag kl 00:31 Skrevet onsdag kl 00:31 (endret) Gabs88 skrev (10 timer siden): Er det noen som har en anbefaling til modell? Du finner mange alternativer omtalt i denne tråden: fjellforum.no/topic/46028-hvorfor-bruker-ikke-alle-en-kvistbrenner/ Enda flere med et google søke for fjelllforum: https://www.google.com/search?&q=kvistbrenner+site%3Afjellforum.no Min egen, og mange andres favoritt er nok: https://fireboxstove.com/product/original-firebox/ I titanium (lettest/dyrest) eller stål (tyngre/billigere). Flere som tar inn denne for salg her i Norge, se www.google.com/search?&q=Firebox+stove+site%3A*.no Fle Noen foretrekker i stedet brenner i tilsvarende størrelse fra : www.bushcraft-essentials.com/en/outdoor-stoves/ (Har selv den nest største modellen derfra Bushbox LF, som jeg også liker godt). Selges også i Norge; se: www.google.com/search?q=bushbox++site%3A*.no En lett og flatpakket type som alltid har plass i sekken min som backup for annen type brenner, foruten om når jeg tar med Firebox eller andre kvistbrennere, er denne: emberlit.com/collections/stoves/products/emberlit-titanium-backpacking-stove-multi-fuel-collapsible-wood-burning-stove Er også mange her som liker Solo Stove sine modeller, som bl.a. selges Norge av: baalstedet.no/kategori/stormkjokken/ Endret onsdag kl 00:34 av zimwalker Siter
+Gabs88 Skrevet i går, 01:33 Forfatter Skrevet i går, 01:33 On 2/19/2025 at 1:31 AM, zimwalker said: Er også mange her som liker Solo Stove sine modeller, som bl.a. selges Norge av: baalstedet.no/kategori/stormkjokken/ Ja, jeg tror det er de her som du har lagt til med en edit? Fant dem nettopp selv og tror det er akkurat det jeg var på utkikk etter, det ser raskt og relativt rent ut. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.