Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
45 minutes ago, sneakyowl said:

Uten å være kjent der selv, men om du ser på flyfoto av området, så er det ikke spesielt tykk skog nede langs vannet. Det er nok helt uproblematisk å bare følge vannet uten sti.

Jeg har sett på flybildene og det er skogen jeg er litt bekymret for.

I påskeuken planlegger jeg å gå på ski fra Haukeliseter til Ljosland, som en sørover forlengelse av DNT MASSIV-turen som jeg allerede har kjørt flere ganger. Jeg tenkte å forlenge turen via Knaben til Rossevatn, så til fots til Eiken. Til denne turen skal jeg ta hybridski med kabelbinding, som er betydelig tyngre enn vanlig fjellski – så å bære dem på sekken i A-formasjon kan være plagsomt i skogen (og jeg skjønner at det er tvilsomt om det blir nok snø å gå på ski så langt sør i midten av april).

Jeg kan ende opp med å måtte bryte turen på Ljosland.

Annonse
Skrevet

Litt OT, men dog:

Når jeg prøver å se ruteplanleggingen til HikingNorth så se jeg bare antydning til at noe skulle vært der, men jeg får ikke opp kart eller tilsvarende. Er det noen som har en ide om hvorfor?

image.png.c8479224fccde605b908a560a7ebd6af.png

Skrevet
ost skrev (1 time siden):

Litt OT, men dog:

Når jeg prøver å se ruteplanleggingen til HikingNorth så se jeg bare antydning til at noe skulle vært der, men jeg får ikke opp kart eller tilsvarende. Er det noen som har en ide om hvorfor?

image.png.c8479224fccde605b908a560a7ebd6af.png

Ja, tror det kan skyldes at rutene ikke er "public". De var det for noen få dager siden. Tror det er et pågående prosjekt.

All ære til de som legger så mye jobb i det på forhånd. Det kan nok gjøre at sjansen for å lykkes øker betraktelig, men samtidig kan det kanskje skape litt fallhøyde. .

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helt klart 😅 Jeg har tilsvarende, men ikke SÅ detaljert etappeplanlegging. Det viktigste med den planleggingen er å estimere antall dager på tur, for å matche søknad om fri fra jobb.

Ruten blir helt sikkert justert underveis, men både ruten og etappene er god pekepinn på tidsskjemaet som må overholdes for å "rekke" Nordkapp før man må hjem. Ellers er jo planleggingen er stor del av moroa, noe jeg tror HikingNorth også synes 😎

Endret av sneakyowl

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.