+sneakyowl Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar Jeg prøver å finne ut hva plastdingsen som utgjør kryssreimer på rygget som på det gamle Fjellpulken standard pulkselen (eller tilsvarende) heter. Noen som vet? Eventuelt også hvor jeg kan finne noe tilsvarende for egen DYI. Kontekst: Det er litt dillete å ta på seg pulksele-løsningen min beskrevet under, når reimene ikke har et senter for der de krysses. Siter
Kjell Iver Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar Du vet sikkert at de selger disse for 149,- på https://www.fjellpulken.com/no/en/kryssreim-for-standard-sele Jeg har aldri blitt helt komfortabel med disse beltene/selene selv. Det er litt unaturlig at krysset er på ryggen, og ofte skyver vi det over til fronten. 1 Siter
+sneakyowl Skrevet 17. februar Forfatter Skrevet 17. februar Åja, det var jeg ikke klar over Takk! Jeg synes Standard-selene er helt forferdelige selv og oser billig-mikk. At krysset er på ryggen tror jeg ikke er hovedproblemet med de. Mer at reimene ikke har noe særlig friksjon mot skulderne, i tillegg til at beltet i seg selv ikke er tynget av noe (om man ikke bruker lårløkkene også). Kr 149,- for kun plastdingsen jeg trenger for min egen sele var ikke det verst tenkelige. Det blir kjøp Siter
+Marius Engelsen Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar Jeg hadde en sele fra 70 tallet. Krysset reimene både på rygg og bryst. Siter
Måssåbjønn Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar De selges også hos Extremtextil for ca. hundrelappen inkl. moms og frakt (uten resten av selene da, som Fjellpulken selger): https://www.extremtextil.de/en/strap-divider-30-40mm.html 1 Siter
+sneakyowl Skrevet 17. februar Forfatter Skrevet 17. februar Takk! Da fikk jeg også et godt navn for det. Strap divider. Nå kjøpte jeg fra Fjellpulken, men det ble helt sikkert rimeligere totalt enn fra Extremtextil uansett. Siter
elgen Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Hei På tradisjonelle bukseseler er det ofte tilsvarende bare fremstillet i lær. Det bør være enkelt å ta en lærlapp og skjære til med slisser de riktige plasser!? Elgen 1 Siter
+sneakyowl Skrevet 18. februar Forfatter Skrevet 18. februar elgen skrev (På 18.2.2025 den 0.51): Hei På tradisjonelle bukseseler er det ofte tilsvarende bare fremstillet i lær. Det bør være enkelt å ta en lærlapp og skjære til med slisser de riktige plasser!? Elgen Ekspander For så vidt godt poeng - Det hadde vært en like grei løsning tror jeg. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Man kan også sy en stropp-bit over den ene stroppen der man ønsker krysset. Den andre stroppen trer man da gjennom her, slik det gjøres å mange klær. 1 Siter
elgen Skrevet 19. februar Skrevet 19. februar Eller -rett og slett sy selene sammen der man ønsker?? Da kan man så ikke forskyve krysspunktet! Elgen 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.