Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Sønnen min og jeg (62 åring, ikke sprek) har tenkt å ta en tur i Femundsmarka i slutten av juni. Jeg tenker nordsiden av Røa vassdraget. Røosbua - Røvollen - Revsjøen -  Reva passasjen  - Rogen - Rørosbua. Vi tenker vi kunne gå opptil Langeggtjønnan langs stien første dag og campe ved 784/785 Vannet. Er det oppnåelig? Også kommer det mest kritiske: hvordan er det å gå fra Langeggtjønnan til Revsjøen? Jeg ser mye myr på kartet og ingen stier. Venter spent på noen tips og triks og anbefalinger om alternativ rute, for eksempel fra Roastgamma langs Roastbekken til Revsjøen. Jeg undrer hvorfor ikke er en sti der. Ellers padler vi fra Revsjøen til Rogen og nedover i Røa. Vil gjerne høre om gode campingplasser. 

med masse hilsen,

raquib ahmed

Annonse
Skrevet
2 hours ago, Zeus said:

Jeg undrer hvorfor ikke er en sti der.

Som du sier selv, mye myr i kartet og ingen stier.. Jeg er IKKE kjent i området, men når jeg skal til et nytt sted tenker jeg ofte at det er lurest å holde seg til stiene.

Skrevet (endret)

På generelt grunnlag er Femundsmarka ganske lettgått utenfor stiene, det var i hvert fall mitt inntrykk etter å ha loffet rundt en ukes tid der. Jeg har ikke gått akkurat der, men på kartet mellom Langtjønneggan og Revsjøen er det ikke SÅ mye myr at det ikke burde være mulig å unngå det verste, men jeg ville kanskje gått litt opp på høyden mot Stormyråsen før jeg slapp meg ned retning Revsjøen igjen.

Gode teltplasser finner du flust av i Femundsmarka, spesielt langs vannene finner du mange tidligere etablerte leirplasser som egner seg godt til gjenbruk. De forskjellige utstikkerne ved Langtjønneggan er blant annet fine - Men siden det er et smalt område med den eneste stien er det fort litt trafikk der.

Endret av sneakyowl

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.