Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Jeg har kun brukt originale plater for å bygge opp Dynafit bindinger. Disse har vært i aluminium, da har det vært frest spor under der bindingen festes til platen. Platen har da blitt skrudd fast med de vanlige skruene, og en mutter som er "flatere enn vanlig" har lagt under i sporet, og bindingen da har blitt festet med en kort maskinskrue.

Jeg vet ikke om det finnes noe ferdiglagd til Shift.

Med 10mm tykk alu-plate burde det gå å gjenge, da bør det være nok gods til maskinskrue. Altså skaffe 10mm tykt aluminium og lage plater av det.

Til Rottefella Explore har jeg brukt en Nylon skjærefjøl som jeg har tilpasset under bindingene. Jeg har inserts i skiene (Quiver killer) og har bare brukt lengre maskinskruer til disse. Det går kanskje å finne "bindingsskruer" som er 10mm lengre enn de du har (skruer med riktig vinkel på forsenkningen og grove gjenger. Da ville jeg limt skruene med Araldit (Standard IKKE hurtigtørkende). 

Du må passe på at det ikke blir noe mismatch med frontstykket (at ikke økt vinkel gjør at fronten ikke holder støvlene som den skal).

Tidligere har jeg funnet på nettet oversikt over forskjellige bindinger og hvor mye "ramp angle" de har. Oversikten har da vist forskjellen i høyde på for -og bakhus. Finner du en oversikt, kan du se hvilke binding som har størst ramp og bytte til den, eller til en som det finnes ferdige plater til.

Skrevet
12 hours ago, Omnilite said:

Jeg har kun brukt originale plater for å bygge opp Dynafit bindinger. Disse har vært i aluminium, da har det vært frest spor under der bindingen festes til platen. Platen har da blitt skrudd fast med de vanlige skruene, og en mutter som er "flatere enn vanlig" har lagt under i sporet, og bindingen da har blitt festet med en kort maskinskrue.

Jeg vet ikke om det finnes noe ferdiglagd til Shift.

Med 10mm tykk alu-plate burde det gå å gjenge, da bør det være nok gods til maskinskrue. Altså skaffe 10mm tykt aluminium og lage plater av det.

Til Rottefella Explore har jeg brukt en Nylon skjærefjøl som jeg har tilpasset under bindingene. Jeg har inserts i skiene (Quiver killer) og har bare brukt lengre maskinskruer til disse. Det går kanskje å finne "bindingsskruer" som er 10mm lengre enn de du har (skruer med riktig vinkel på forsenkningen og grove gjenger. Da ville jeg limt skruene med Araldit (Standard IKKE hurtigtørkende). 

Du må passe på at det ikke blir noe mismatch med frontstykket (at ikke økt vinkel gjør at fronten ikke holder støvlene som den skal).

Tidligere har jeg funnet på nettet oversikt over forskjellige bindinger og hvor mye "ramp angle" de har. Oversikten har da vist forskjellen i høyde på for -og bakhus. Finner du en oversikt, kan du se hvilke binding som har størst ramp og bytte til den, eller til en som det finnes ferdige plater til.

Har du muligens noen bilder å sende over? Hvilken modell har du, samt hvor kjøpte du platene?

Jeg kan godt selge Shift å kanskje kjøpe meg et par Dynafit bindinger.

Skrevet

Hvis du ser nederst i tabellen så har Shift 9mm høydeforskjell foran og bak. Jeg har Dynafit Superlite 2, de har 7mm. Jeg har brukt justeringsplate som på bildet på Superlite 2. Den er vel nå Superlite 175, men plata er ikke 10mm høy, mer som 5mm eller deromkring.

Tabellen er ikke helt fersk, men noen av bindingene er nok i salg enda, så du kan se hvilke som har størst høydeforskjell. Noen av de har "adjustment plate" som kanskje er å få fatt i.

https://wildsnow.com /10733/get-up-rise-up-stand-up-for-your-ramp/

8cf25d74-72d0-4826-b3a6-493d699b142d-600x600.jpg.02ff9bf4f7565b50d380009e90ab7630.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.