+langen Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Jeg har rigget Parispulken min ala Fjellfedre: https://www.fjellfedre.no/2018/02/guide-diy-paris-expedition-pulk-fjellfedre-edition/ ..men synes strikkene har vært litt i overkant stretchy, som gjør at lasten flytter seg litt for lett sideveis f.eks ved en velt. Etter litt tid ved symaskinen er nå endelig mk2 på plass. Bytter ut strikken med en mix av 6mm(?) statisk tau og webbing, og bruker g-kroker istedenfor de franske karabinerne: Har foreløpig satt på elastikk bare på første og siste bånd, slik at båndet står litt i spenn når det er festet og strammet. Har lagt inn en failsafe slik at ikke strikken kan ryke, tilsvarende som på taudrag: G-krokene er den åpenbare akilleshælen i opplegget. De er litt bøyd for å forhindre at båndet glir opp, men det blir spennende å se hvordan dette funker i praksis: Har festet det statiske tauet med små løkker i hullene langs kanten, så det er ganske enkelt å justere på ting ved behov: Håper det kommer en anledning til å teste ut i praksis snart!! 2 Siter
+langen Skrevet 9. februar Forfatter Skrevet 9. februar Jeg bommet på kategori - det er vel i Vinterutstyr denne burde ligget.. Flytt gjerne! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.