Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som konkret vet om det finnes noen fornuftige steder å gå på ski i nærheten av Oslo om dagen (fortrinnsvis Nordmarka). Prøvde innerst i Sørkedalen i dag men der var det rimelig skrale greier. Lite snø og spor fulle av ting og tang som lager riper i skiene.

Hva med Norefjell eller Vikerfjell/Høgfjell hadde vært fint å vite hvordan forholdene er der uten å måtte kjøre dit å se sjæl. Noen som har vært i området ? Var der for en uke siden og det eneste sporet som fantes gikk på langs og ikke opp på selve fjellet.

Bjørn

Annonse
Skrevet

Vil av erfaring fra tidligere år tippe at det er helt brukbart (kanskje bra?) på Romeriksåsen og området rundt Ringkollen. Særlig etter tirsdagens snø burde det være bra.

Det er ikke så mange km med løyper, men noe.

Sjekk forøvrig:

www.skiforeningen.no

Skrevet

Heisann!

Jeg skal snart hjem på juleferie på Hadeland, og har hørt at det er kjørt opp løyper på Lygna. Dette er jo bare en times kjøretur fra Oslo, og anbefales på det sterkeste.

Men etter hva jeg kan se av værmeldinga, så holder det muligens ikke så lenge...

Hvis du vil være på den sikre siden, så kan du ringe Lygnasæter Hotell , 61 32 86 13. De har nok oversikt.

Skrevet

Ja, det er et flott område med massevis av løyper. Stort sett stabile snøforhold er det også, iallfall etter jul. Jeg er så godt som født og oppvokst i lysløypa på Lygna, så jeg har blitt godt kjent med årene.

Har ikke funnet noe løypekart over området på nettet, men det er jo vanligvis turlyper både på nord- og sørsida av RV4. Omårdet ligger på 600 - 800 moh, og er ganske åpent og fint. Nesten litt fjell ja.

Åh, nå lengter jeg etter stabilt Østlandsvær for en liten stund.. Det er alt annet enn man finner i denne Trønderbyen :) !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.