Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Finn.no er det stort sett flere barnepulker enn vanlige pulker til salgs. Er det noen her som har en barnepulk som kan si noe om hvordan det er å bruke en slik pulk som «vanlig» baggasje pulk? Er det mulig fjerne setet og snøre den ganske tett?

Jeg har ikke barn selv men har barn i familien/venner, så i utgangspunktet er nok en vanlig pulk det som er mest passende (eventuelt noe ala Nordic cab som også er både sykkelvogn og varevogn). Jeg skjønner også  det ikke vil være en løsning man velger på lange krevende turer i dårlig vær, men har sett noen bilder av barnepulk brukt til både hund og bagasje.uten at jeg vet noe om det var HEEELT pyton eller ei😅

Annonse
Skrevet

Jeg hentet meg en eldre (ca 1980) barnepulk (gratis) i nærområdet for å bruke på vintertur.

Reiv ut sete, og vindskjerm og brukte den med trekket som var på, det var dårlig plass, og hullet i trekket der hvor barnet skal være, ble ikke tett for meg.... så jeg har revet av det trekket, og setter bag'er eller sekker rett nedi. Funker ca helt okey, men snøen samler seg rundt.

Plan om å sy egnet trekk 🤩 men tid og energi er ikke på plass enda. Også gir de to hundene som drar pulken beng i om den blir litt tyngre av snø.....

Alt i alt, fornøyd med gratis pulk!

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Bokhylla said:

Takk innspill både  @Ole Kristian Krane og @Espen Ørud. Hehe, godt å høre det er mulig (om enn ikke optimalt).

Pariserpulk har jeg kikket litt på og, men ikke så mange brukte ute på Finn for tiden. Det er kanskje en grunn til det og da, en ting man man ha bruk for hele livet.

Har hatt pariserpulken også, veldig ålreit sak!

Min ble brukt helt opp, svært hull i bunn (grus...)

Kunne gjerne hatt igjen 👌

Skrevet
Bokhylla skrev (På 9.2.2025 den 10.10):

På Finn.no er det stort sett flere barnepulker enn vanlige pulker til salgs. Er det noen her som har en barnepulk som kan si noe om hvordan det er å bruke en slik pulk som «vanlig» baggasje pulk? Er det mulig fjerne setet og snøre den ganske tett?

Jeg ville styrt unna Fjellpulken - har hatt både enkel barnepulk og søskenpulk. Fikk nesten sjokk når jeg veide den søskenpulken - den veier 16 Kg tom! En enkel Fjellpulken barnepulk veier 11, så dette er ikke akkurat lettvektsgreier. 

Det er en ting som Fjellpulken sine barnepulker har (kanskje som tilleggsutstyr) og det er veltebøyler. Dette er egentlig en ganske lur konstruksjon som flere burde tatt til seg (kanskje).

Et vennepar av meg bruker Norpulken sin - denne er kanskje verdt å undersøke - veier kanskje mindre uten at jeg vet det, men som barnepulker flest er det litt upraktisk med den trange åpningen å laste inn i osv... 

Skrevet

Min første pulk var en barnepulk med veltebøyler fra fjellpulken. Tenker det mest aktuelt med denne om du får den til en billig penge, den jeg hadde var fra 90 tallet eller tidlig 00 tallet. tror jeg fikk den til 500 lapp med drag og sele. Selen var ubrukelig med pulken og draget var i god stand. Litt knotet med pulktrekket og ikke helt vanntett. Jeg mener at barnepulken er hakke mer bredere enn vanlig ekspedisjon/touring pulk? Gikk fint preppa løyper og på skaren/hardt føre, men ikke særlig på i terrenget og i laussnøen. Ingen vits å skru av velte bøylene, ikke mye vekt du sparer her + de gjør nytte for seg.

Om du kun skal ha en pulk for vinterferie eller en og annen helg tur når forholdene tillater, er dette mer nok for de fleste. Spesielt om du ikke gidder å svi av 5000 - 15000 tusen (brukt/ny ekspedisjon eller toruing pulk). 

Mange av disse støver ned i garasjer og loft rundt omkring. Lenge leve gjenbruks mentaliteten!!

Om jeg ikke tar feil, ble den jeg hadde videre brukt for å ha smårollinger i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.