Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny på forumet! Jeg planlegger en 4 dagers (Tors-Søndag) tur til Femundsmarka i slutten av Juni.

Har sett meg ut Røavassdraget og Grøtådalen som destinasjon. Gå passe langt hver dag, og ha mye tid til fiske. Planen er å parkere ved Elgå på en Torsdag, ta båten Fæmund II opp til Røa og gå og fiske meg tilbake til Elgå via Røavassdraget og Grøtådalen. Er det noen på forumet med erfaringer fra lignende rute? Burde tiden strekke til med tanke på dagsetapper og tiden jeg har til rådighet? Eller bør jeg legge inn èn ekstra dag? Turen skal vel ligge på et sted mellom 4 og 5 mil totalt, før jeg er tilbake på Elgå på Søndag.

Setter pris på alle tips og erfaringer.

Annonse
Skrevet

Jeg ville ha tatt båt opp til Haugen Gård, gått over til Røvolltjønnan, da kan du fiske/campe der om det ikke er mye vind. Derfra har du mulighet for å gå, både mot Nedre Roasten, der møter du stein fra Røvollen, eller mot Øvre Roasten. Derfra har du muligheter for fiske i Krokåthåen og videre mot Grøtådalen. Når du går tilbake i retning Elgå, så kan du feks ta turen innom DNT Svukuriset og leie sykkel med tralle for sekken, eller gå direkte tilbake til bilen. 

Kjenner ikke rutetidene for '25, med Femund II, men det er også mulig med taxibåt fra Elgå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.