Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Eller pensle med den her på FF  ganske omtalte byggesilikone oppløst i whitespirit til ca creme-fløte konsistens!?

Har selv brukt det på Nato-ponchoer, der som kjent kan kneppes sammen til knappetelt - OG brukes som poncho!

Elgen

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville brukt impregnering til båtkalesjer.

Selges i litt større forpakning, og beregnet til noe som er ute hele døgnet, ikke bare litt av og til.

Knappetelt er også mer kalesje enn typisk friluftsutstyr.

• Liker 2
Skrevet

Enig med Omnilite...impregnering til båtkalesjer, samt å vaske dem par runder med egnet middel for å fjerne lukt av mugg og jordslag. Det gjelder alle knappeduker jeg kjøpte brukt. 

• Liker 1
Skrevet
elgen skrev (9 timer siden):

Eller pensle med den her på FF  ganske omtalte byggesilikone oppløst i whitespirit til ca creme-fløte konsistens!?

Har selv brukt det på Nato-ponchoer, der som kjent kan kneppes sammen til knappetelt - OG brukes som poncho!

Elgen

Jeg vet ikke om jeg tør, hvis det ikke funker er det vel ingen vei tilbake. Tro om man ødelegger noe av bomullsstoffets isolerende egenskaper?

Skrevet
Karl Strømme skrev (5 timer siden):

Tro om man ødelegger noe av bomullsstoffets isolerende egenskaper?

Man ødelegger vel, i hvert fall, nesten garantert, pusteegenskapene.

Belegning med silikon vil jeg kalle, nettopp belegning, og ikke impregnering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.