Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Skal endelig ut på min første ordentlige ukeslange tur i sommer, og Femundsmarka har blitt valgt som destinasjonen. Er 178 høy, 29 år, glad i å fiske. Har sett for meg å fiske en del fra packraften også. Har sett en del på forskjellige packrafts, og virker som Kipara Javri 235 kan være et godt alternativ - den er lett, relativt rimelig, passende til min høyde og har fått gode anmeldelser. Samtidig har jeg også sett på Kipara Char 245, som er premium-modellen, men tilsynelatende er svært lik. Den er litt lengre og bredere, en del tyngre, og har faktisk litt kortere innvendig lengde enn Javri-en. Lasteevnen på char-en er en del høyere, men javrien tar 175kg som virker mer enn nok?

Er det noen som egentlig vet hva de praktiske forskjellene på dem er, eller har noen erfaringer med dem? Pr. nå virker javri 235 som en lettere, billigere variant som tilsynelatende gjør mer eller mindre samme jobben, men ikke godt å si hva som utgjør prisforskjellen basert på kiparas nettside. Eventuelt er alle slags råd og anbefalinger angående packrafting (og Femundsmarka) hjertelig velkommen! 

Endret av Romkakao
Annonse
Skrevet

Begge modellene vil passe til formålet. Personlig har jeg Javri 260 og er veldig fornøyd. 

Opplevelsen av de to modellene du nevner vil jeg tro er tilnærmet like. Manøvrering og hvordan de oppfører seg i stryk/valser tror jeg ikke er spesielt merkbar.

Sett deg inntil en vegg og mål lengden fra veggen og ut til fotenden, sammenlign deretter med innvendig mål på packraften. Det er stor forskjell på å kunne sitte i packraften med utstrakte bein kontra dårlig plass. 

Tizip-funksjonen er for meg unødvendig og vil bare skape ubalanse i packraften, men kan sikkert være kjekk hvis du skal ha med deg masse mat og utstyr. 

Ellers er et hot tips å ta med deg en litt tjukk bjørkepinne eller lignende som du har på tvers over leggene mellom sekken og tubene, slik at sekken ikke vipper ned mot beina. Dette gjør det blant annet enklere å komme inn/ut av båten, samt større plass å bevege deg på. 

Ha en god tur og ikke hugg ned noen trær:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.