Etsvends Skrevet mandag kl 08:23 Skrevet mandag kl 08:23 Jeg har flere brensel flasker fra primus. En av dem har en slik sikkerhetskork som på bilde. Første gang jeg bruker denne og etter tur er korken helt umulig å åpne. Det er en type som skal presses ned tror jeg, men nå bare tikker det inne i korken og jeg får ikke åpnet den igjen. Kunne vært ganske kjedelig om det skjer på tur? Noen tips? Siter
+Krankman Skrevet mandag kl 08:32 Skrevet mandag kl 08:32 (endret) Forferdelige korker. Jeg kjøper alltid korker uten barnesikring og kaster den du har der. Er jeg på tur og er våt og kald kan jeg nok bare glemme å få åpnet de med barnesikring. Ingen tips, bare støtte.. Her får du fuelflaske med skikkelig kork uten barnesikring: Widfors Endret mandag kl 08:36 av Krankman Siter
+Dompappen Skrevet mandag kl 09:04 Skrevet mandag kl 09:04 (endret) Samme opplegget med optimus. Barnesikring korkene er noe skikkelig herk. Du må ofte trykke hardt nedover får opp få den opp. I tillegg så lekker de som ei sil når du har flaska liggende og korken blir pressa innover. Kan være et tips å heller legge igjen korken hjemme på tur og sette pumpa i. Jeg har to stk Optimus Nova, pumpa er så pass solid at den står fast på flaska, det vil si jeg tar den aldri av (kun når jeg fyller opp med renset bensin). Nå har jeg montert begge pumpene på de to flaske jeg har. Korkene har jeg kvitta meg. Du kan også skru pumpene så pass hard til at det er vanskelig for små barnehender å skru disse opp. Endret mandag kl 09:13 av Dompappen Siter
Etsvends Skrevet mandag kl 10:50 Forfatter Skrevet mandag kl 10:50 Flasken ble skrudd igjen ute i 15 minus i nær tom tilstand. Kanskje har det blitt høyt trykk som gjør det vanskelig? En bruddskade i venstre hånd har gjort det litt vrient å få full kraft, men nå fikk jeg den opp ved å legge når sagt hele kroppsvekta på korken og så vri kroppen mot klokka. Jeg har tre flasker, 2 med gammeldags kork, den siste blir nå herved brukt kun med pumpa. Jeg trodde kanskje korken var defekt og at den måtte borres opp eller noe, den blir uansett ikke lenger brukt. Siter
Kristoffer Sandnes Skrevet i går, 00:03 Skrevet i går, 00:03 Primus sine korker er forferdelige, skrur man igjen litt for hardt er de nærmest umulig å få opp. MSR sine barnesikre topper er faktisk langt bedre! Men foretrekker de uten barnesikring. Bra du fikk den opp, triks som nedkjøling eller oppvarming fungerer ofte på ting som setter seg. Stangdeler på fiskestenger kan sette seg relativt hardt til tider å da fungerer det med å legge en pose frosne erter rundt stangdelen 😅 Siter
Etsvends Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Kristoffer Sandnes skrev (På 4.2.2025 den 1.03): Primus sine korker er forferdelige, skrur man igjen litt for hardt er de nærmest umulig å få opp. MSR sine barnesikre topper er faktisk langt bedre! Men foretrekker de uten barnesikring. Bra du fikk den opp, triks som nedkjøling eller oppvarming fungerer ofte på ting som setter seg. Stangdeler på fiskestenger kan sette seg relativt hardt til tider å da fungerer det med å legge en pose frosne erter rundt stangdelen 😅 OT: Svigerfar tipset meg om å gni hann-delen av fiskestang leddet i håret før man satte dem sammen. Dette ga akkurat litt fett som smøring slik at de ikke satte seg sammen. Siter
dsk Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg har tenkt litt på om det går å lime de to delene sammen, men jeg er usikker på hva slags lim jeg skal bruke. Siter
+sofasliter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden dsk skrev (4 minutter siden): Jeg har tenkt litt på om det går å lime de to delene sammen, men jeg er usikker på hva slags lim jeg skal bruke. Jeg har vært inne på samme tanke, men usikker på lim. Kjedelig om limet løses opp og setter seg i dyser eller regulator for brenneren. Det er heller ikke så lett å få fatt i løse korker. Siter
Etsvends Skrevet 12 minutter siden Forfatter Skrevet 12 minutter siden sofasliter skrev (2 timer siden): Jeg har vært inne på samme tanke, men usikker på lim. Kjedelig om limet løses opp og setter seg i dyser eller regulator for brenneren. Det er heller ikke så lett å få fatt i løse korker. Ingen dum ide. Kanskje hvis man fyller en liten sprøyte med 2 komponent epoxy lim og sprøyter ned i glippene mellom lagene ytterst, vrir noen runder, mer lim, og så en jevn limfug i overgangen rundt hele. Alt dette blir på utsiden av pakningen og vil ikke havne i flaska eller kontakt med brensel. hvis limingen ryker er det vel en risiko for at den blir helt umulig å åpne. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.