Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har behov for en ny dunjakke og har sett på Norrøna Trollveggen down800 til dame. Siden den er litt dyr, vil jeg ikke ende med å velge feil størrelse. Jeg bruker S for det meste og M innimellom. Liker ikke at bekledning sitter som pølseskinn og liker det litt oversized, men ikke for mye. Står mellom S, som er akkurat er passe og får plass til ullgenser under uten at det føles altfor stramt. Men får ikke plass til mer. Mens M føles mer romslig og god ut. Der får jeg også plass til skalljakke. Virker ikke som det er så stor forskjell i størrelse. Skal brukes mest til hverdag på kalde dager og som overtrekk på tur/stillesitting i telt.

Jeg ser også litt ut som en ball med to tannpirkere som stikker ut, men regner med det er sånn det skal være. 

Hva er andres erfaringer med dunjakke og størrelse, går dere for akkurat passe eller en størrelse større? 

Endret av Superfjell
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for M her. Det er en mer fleksibel løsning og du får mer luft rundt kroppen (=varme). Jo eldre jeg blir jo mer glad i «litt mer plass» blir jeg. Det har jo alltid egentlig vært mest komfortabelt, men tror underbevisstheten min er preget av å ha vokst opp på 90 tallet hvor det som gav mest status var å ha minst størrelse i Levisbuksen eller noe. 

Skrevet
14 hours ago, Bokhylla said:

Det er en mer fleksibel løsning og du får mer luft rundt kroppen (=varme).

Luften må være helt stille og ikke resirkuleres for å holde på varmen. En for stor jakke vil være kaldere, ikke varmere, alt annet likt.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.