Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne historien fra Finse viste hvor mye gode forberedelser kan hjelpe i kritiske situasjoner.

https://www.nrk.no/vestland/xl/venene-gjorde-alt-rett-og-redda-ingebrigt-fra-a-drukne-i-ei-elv-pa-finse-i-romjula-2024-1.17205808

Jeg sitter selv og vurderer att og fram og planlegger vintertur og elvene har åpnet seg her nå - selv i høyden og det kan fort gå galt, så å lese om andres erfaringer og viktigheten av å tyde snø-broer og forholdene ved rennende vann kan være noe å ha i bakhodet. 

• Liker 6
Annonse
Skrevet

Sterk Historie. Godt det gikk bra. Har litt respekt for slikt etter at jeg havnet i vannet i februar for mange år siden. Vi var på tur innover mot Falketind og teltet ved elva på nedsiden av Koldedalsvatnet. Et sted var elva åpen med ganske stri strøm, litt usikker på om det er en demning eller noe her? Vi tenkte vi skulle spare oss for det å smelte snø og det gikk som det måtte, at snøen under meg bristet og jeg falt på magen i vannet. Jeg hadde noe feste i snøen med en hånd, litt grep med en fot og en spade som fant feste i noe på bunnen. Snarrådige turkamerater fikk dratt meg opp med tau. Det var bare så vidt jeg ble våt på magen, men det var egentlig bare flaks at jeg ikke forsvant under isen og fløt opp i Tyin en gang etter St. hans.   

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.