Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Polar Liner - Noen som har erfaringer å dele?

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har alfa polar støvler i str 45 med polar liner i str 43. Jeg bruker to tynne ullsokker med plastpose i mellom i støvlene og det fungerer fint.

Jeg kjøpte de inn på slutten av forrige sesong etter at en tur i -25 hvor jeg ble litt småkald på føttene selv når jeg var i bevegelse. Jeg har bare fått brukt dem på 3 forskjellige dagsturer og kaldeste var vel -20-ish.  Dessverre ikke veldig mye erfaring å kunne dele annet enn at jeg kan si jeg ikke er redd for å fryse på føttene lenger 😂

Redigering: Et annet bruksområde for lineren er inni fotposer. Sammen med Exped Bivy Booty i strl XL så er polar linerene gode og varme sammen med et par tjukke sove-sokker. Ikke at duntøfler veier så mye, men en ting mindre å ta med/kjøpe, er en ting mindre å ta med/kjøpe. Lineren tåler også mer fukt og friksjon enn duntøflene.
Jeg skal gå Haukeliseter - Finse i til uka så jeg kan oppdatere med litt mer erfaringer. Jeg skulle egentlig bruke noen andre støvler siden det ikke er meldt så kaldt vær på dagtid, men når lineren også funker som tøfler så er svette føtter verdt det. Man blir jo uansett klam når man bruker dampsperre.

Endret av ryback
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.