Gå til innhold
  • Bli medlem

Original Bug Shirt Company - Myggbeskyttelse fra Canada

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

image.thumb.png.e9a11320212189abbe89933dcdb454ea.png

https://bugshirt.com/collections/frontpage

For noen års tid siden så jeg for første gang denne genseren/jakken brukt av noen som hadde laget en video av en lang padletur i Canada. Spurte hva det var, men fikk ingen svar.
Etter det så har jeg igjen sett den, gang på gang i diverse videoer fra Canada hvor folk gjerne er ute i naturen i en måneds tid i strekk, mens de mer eller mindre bor inne i jakken. Har spurt i kommentarfeltet hver gang men aldri fått svar, før nå.

Er det noen her som har testet en slik jakke selv og har noen erfaringer de kan dele?

Endret av Gabs88
Annonse
Skrevet

Northern Scavenger bruker slike, og sverger dyrt og hellig til dem. For øvrig noe av det bedre å se på nettet. 

De har en "test" av dem i en video, uten at jeg klarte å finne den igjen nå. 

Den dagen du skal bestille, så kan vi kanskje gjøre en fellesbestilling?

• 1 måned senere...
Skrevet
2 minutes ago, Gabs88 said:

Tøft, prisen var også billigere enn å bestille fra Canada så jeg la inn en bestilling på en i fargen Sandstein nå. :) Blir morro å teste.

Gi gjerne en update når du har fått den!

Skrevet
15 minutes ago, nem said:

Gi gjerne en update når du har fått den!

Kommer sikkert til å legge ut noe, men det er jo en lite nettbutikk så usikker på hvor lang tid det vil ta å få produktet, eller om de i det hele tatt vil svare? :)

Men jevnt over så tenker jeg dette er et ganske så forutsigbart produkt.

Vet jo feks allerede at de brukes på ekspedisjonsturer mot mye mer aggressive innsekter enn vi normalt ser i Norge, så da må det jo funke greit her også. Og kvaliteten er god nok til at man stadig vekk ser folk ta dem med seg på turer som varer både 3, 4 og 5 uker i Canada som igjen tilsier at dette skal være mer enn godt nok til de 3, 4, 5 dagers turene som er normalen min.. :)

• Liker 1
Skrevet

Når prisen ikke er mer avskrekkende en dette, så er jeg ikke helt uinteressert selv.
Kanskje aller mest med tanke på poden, som er tidobbelt så fiskeinteressert som meg, men også reagerer mye mer på stikk. For min del har jeg allerede såpass mange jakker for ulik bruk at terskelen for å legge til nye kjekt-å-ha plagg i garderoben stadig flyttes oppover. Så får jeg heller ha døra på gløtt for å revurdere hvis jeg skulle bli veldig sjalu på guttungen.

Om du gidder @Gabs88, så del gjerne både førsteinntrykk og kanskje en oppdatering litt senere i år når den har fått prøvd seg litt mot norske blodsugere og norske forhold generelt. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Gabs88 said:

Kommer sikkert til å legge ut noe, men det er jo en lite nettbutikk så usikker på hvor lang tid det vil ta å få produktet, eller om de i det hele tatt vil svare? :)

Men jevnt over så tenker jeg dette er et ganske så forutsigbart produkt.

Vet jo feks allerede at de brukes på ekspedisjonsturer mot mye mer aggressive innsekter enn vi normalt ser i Norge, så da må det jo funke greit her også. Og kvaliteten er god nok til at man stadig vekk ser folk ta dem med seg på turer som varer både 3, 4 og 5 uker i Canada som igjen tilsier at dette skal være mer enn godt nok til de 3, 4, 5 dagers turene som er normalen min.. :)

Ja, tenkte mer i retning av om du får varen og hvor lang tid det tok :D Og kanskje et kjapt førsteinntrykk av kvaliteten, men som du sier så er disse mye brukt andre steder i verden, jeg har sett utallige videoer selv fra Canada der de virker ekstremt populære :) 

Skrevet
15 minutes ago, aico said:

Når prisen ikke er mer avskrekkende en dette, så er jeg ikke helt uinteressert selv.
Kanskje aller mest med tanke på poden, som er tidobbelt så fiskeinteressert som meg, men også reagerer mye mer på stikk. For min del har jeg allerede såpass mange jakker for ulik bruk at terskelen for å legge til nye kjekt-å-ha plagg i garderoben stadig flyttes oppover. Så får jeg heller ha døra på gløtt for å revurdere hvis jeg skulle bli veldig sjalu på guttungen.

Om du gidder @Gabs88, så del gjerne både førsteinntrykk og kanskje en oppdatering litt senere i år når den har fått prøvd seg litt mot norske blodsugere og norske forhold generelt. 

Jeg skal gjøre det. Men kan like gjerne linke hvor jeg for første gang så den selv:

Northern Scavenger hadde en 30 dager lang tur gjennom en rute hvor kun en enkelt gruppe hadde padlet tidligere i det hele tatt. Villeste villmarken du omtrent kan finne. 

Hvis du ser på videoen ser du hva de alle har til felles, samme Bugshirt. De snakker også litt om den i akkurat den episoden. Min tanke er derfor veldig enkel, hvis den er verdt å ha med på en plass som er så øde, samt at den funker i den situasjonen må den være god nok for vårt bruk i Norge.

Har forøvrig betalt den nå, overføring via konto, er nok et selskap som drives litt på siden. Så jeg regner med at den dukker opp en gang i løpet av neste uke. :)

• Takk 1
Skrevet
4 minutes ago, nem said:

men som du sier så er disse mye brukt andre steder i verden, jeg har sett utallige videoer selv fra Canada der de virker ekstremt populære :) 

Jepp, fellesnevneren for alt som skjer i Nova Scotia, kano og bugshirt på alle og en hver.

Skrevet
Gabs88 skrev (4 minutter siden):

er nok et selskap som drives litt på siden.

Den nettsiden lyste side-gig lang vei, men kan være seriøst allikevel. Er flere sånne som jeg har hatt god erfaring med.

Skrevet
3 hours ago, aico said:

Den nettsiden lyste side-gig lang vei, men kan være seriøst allikevel. Er flere sånne som jeg har hatt god erfaring med.

Har betalt og fått forsendelses-info allerede.

Var også registrert hos proff.no

Så virker bra så langt.

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på hvor man tenker man har behov for denne jakken. Selv vet jeg om 2 steder det er såpass med mygg hvert 3. år om forholdene er maks til rette at det kunne være under vurdering og er derfor nysgjerrig på hvor interessentene i denne tråden tenker de brukt...

Skrevet
4 minutes ago, Espen Ørud said:

Jeg er litt nysgjerrig på hvor man tenker man har behov for denne jakken. Selv vet jeg om 2 steder det er såpass med mygg hvert 3. år om forholdene er maks til rette at det kunne være under vurdering og er derfor nysgjerrig på hvor interessentene i denne tråden tenker de brukt...

I første omgang blir den liggende i bilen og brukt ved behov.

Men meg og en kompis skal ta en tur til Femundsmarka sommeren 2027. Da vil den også bli brukt.

Hører med til historien at jeg nesten aldri bruker myggmiddel, jeg har en lei tendens til å reagere på ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.