Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Kom over et produktserie fra Aclima som heter WoolShell. Noen som har erfaring med hvordan denne stopper vind?
JEg pleier å bruke fleece eller ullgenser på sommeren/høsten , og har mange ganger tenkt at det hadde vært snopt med et mellomplagg med littegranne vindbeskyttelse for å slippe å ta frem jakken i tide og utide.
Hjelper dette Woolshell-greiene noe særlig?

Annonse
Skrevet

Woolshell er slik jeg forstår det et 2 lags system, innsiden er merinoull og utsiden polyester av et slag. Det er utsiden som beskytter mot vinden og den er som en hvilken som helst annen typisk vindmembran.

Så ja, det hjelper jo veldig mot vind.

Skrevet

Har ikke prøvd Woolshell, men syns det ser ut som en "one trick pony". Da mener jeg at det på en måte er plagg til én type vær. Jeg liker å ha mange ulike lag med hver sin funksjon slik at jeg kan kombinere fritt under turen alt etter hva som skjer med været. Jeg syns det sparer plass i sekken når jeg har ett sett med tynt ullundertøy, en strikka ullgenser og en tynn regn-/vindjakke. Da er jeg rusta for alt fra minus åtte til pluss 25 grader, med eller uten regn og vind. Men jeg er vel litt konservativ eller bakstreversk eller noe ...

Skrevet
2 hours ago, Lavvosolberg said:

Hei,

Kom over et produktserie fra Aclima som heter WoolShell. Noen som har erfaring med hvordan denne stopper vind?
JEg pleier å bruke fleece eller ullgenser på sommeren/høsten , og har mange ganger tenkt at det hadde vært snopt med et mellomplagg med littegranne vindbeskyttelse for å slippe å ta frem jakken i tide og utide.
Hjelper dette Woolshell-greiene noe særlig?

Nei. Det er ikke vindtett. Men det beskytter en god del mot vind. Jeg har jakka og vesten. Jakka brukes f.eks. ofte på jakt på høsten, hvor tempoet er litt roligere så bare ulltrøye og tynn jakke kan bli kaldt. Veldig godt fornøyd med jakka. Vesten er mye brukt som ekstraplagg utenpå jakke til trening/sykkel. Som varmeplagg på tur er det supert i leir når det er litt vind, men man gjerne vil slippe jakka. Tåler bålgbister bedre enn f.eks. nylonjakke (dun eller primaloft), men betydelig dårligere enn en ren ullgenser.

Skrevet
foroll skrev (4 timer siden):

Nei. Det er ikke vindtett. Men det beskytter en god del mot vind. Jeg har jakka og vesten. Jakka brukes f.eks. ofte på jakt på høsten, hvor tempoet er litt roligere så bare ulltrøye og tynn jakke kan bli kaldt. Veldig godt fornøyd med jakka. Vesten er mye brukt som ekstraplagg utenpå jakke til trening/sykkel. Som varmeplagg på tur er det supert i leir når det er litt vind, men man gjerne vil slippe jakka. Tåler bålgbister bedre enn f.eks. nylonjakke (dun eller primaloft), men betydelig dårligere enn en ren ullgenser.

Ja bra. Spørsmålet mitt var nok egentlig ikke om den er vindtett, men om den beskytter beskytter mer mot vind enn en vanlig ullfrotte eller fleecejakke, og da tolker jeg svaret ditt som at den gjør det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.