Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Eldstemann i huset fyller straks (bare 9 dager igjen) 18, og jeg er helt blåst hva gjelder gave. Ikke ønsker han seg noe særlig heller.

Hans bestefar har over tid gitt ham full tilgang til sin egen snekkerbod, der han har brukt utallige timer ved bl.a. dreiebenken. Siste prosjekt var å lage eget trau/fat som langt overstiger hva jeg noen gang kommer til å få til.

Så, i anledning 18-års dagen kom jeg på tanken om at han kunne fått treskjæringskniver, men da jeg over hodet ikke har peil her så spør jeg orakelet: Finnes det noe sett/kombinasjon av kniver til et slik formål som kunne være verdt å gi som en gave? Jeg regner med at det finnes fornuftige mennesker her inne som har noe mer oversikt over slikt enn meg.

På forhånd - takk!

Ost

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg driver med treskjæring selv. Å i forhold til pris, er det lite som slår FlexCut, av den enkle grunn, bladet er tynt nok (her feiler mange) og stålet er av god kvalitet og holder seg skarpt lenge. 

Pfeil (Swiss Made) har gode stemjern og type alt som har med den biten å gjøre (dreing) Kvalitet i forhold til pris er overlegent. 

Skal han bare spikke, med kniv er det få kniver som slår en Mora 106 sløyd kniv, også vil jeg anbefale skje knivene fra Robin Wood i England. Disse er også overlegne når det kommer til pris vs kvalitet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.