Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg pulk, og ser at fjellpulken har kommet med en ny serie, altså traverse.

Finner ikke mye info eller tester av Traverse pulkene.

Spesifikkasjonene om lastekappasitet og vekt virker veldig lovende, jeg er mer usikker på om bredden kan bli ett problem.

Har noen erfaring om hvordan det er å gå med bred pulk i dyp snø, vil den henge mye igjenn i snøen?

Traverse 165, er 56 cm bred. Kontra explorer 168 såm er 43cm bred.

pulken skal brukes til korte og lengre turer i fjell og skog

Annonse
Skrevet (endret)

Du kan lese om noen av erfaringene mine med nye Traverse 145 i denne tråden:

I dyp snø er det bred pulk du vil ha (IMO). Da blir det mindre sjanse for velt om det er trassig dyp puddersnø.

På tur på slutten av 2024 var Traverse overlegen veltesikker i den semi-dype snøen mot min andre og mindre i alle retninger Xcountry 118 som veltet hele tiden pga den løse snøen. Nå på tur for to helger siden var jeg i et område med lår-dyp puddersnø. Der måtte selv Traversen krype til korset og velte litt, men det tror jeg også hadde vært umulig å unngå med mindre jeg hadde flydd over bakken foran pulken (vs å lage dype veltespor med skiene).

Endret av sneakyowl
Skrevet
sneakyowl skrev (57 minutter siden):

Du kan lese om noen av erfaringene mine med nye Traverse 145 i denne tråden:

I dyp snø er det bred pulk du vil ha (IMO). Da blir det mindre sjanse for velt om det er trassig dyp puddersnø.

På tur på slutten av 2024 var Traverse overlegen veltesikker i den semi-dype snøen mot min andre og mindre i alle retninger Xcountry 118 som veltet hele tiden pga den løse snøen. Nå på tur for to helger siden var jeg i et område med lår-dyp puddersnø. Der måtte selv Traversen krype til korset og velte litt, men det tror jeg også hadde vært umulig å unngå med mindre jeg hadde flydd over bakken foran pulken (vs å lage dype veltespor med skiene).

Takk for svar. 
Jeg var bare litt bekymret for om en bred pulk vil fungere såm en bred "brøyteplog" og bare ploge med seg mange kilo puddersnø foran seg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.