Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Tierra Gore-Tex-jakke fra ca 2005 som fremdeles funker fint, men nesten alle de "sveisede" sømmene er gått opp i liminga. Har vel ikke tålt vaskemaskin like godt som det står på vaskelappen (40 C). Prøvde å lime dem selv med tekstillim, men det funket særs dårlig ... Finnes det noen systue som tar på seg oppdrag som dette? Har for lenge siden lest en god anmeldelser av en systue i Bærum (?) som restaurerer sekker, men jeg kan ikke komme på navnet, så håper på noen forslag folk er fornøyd med.

Jakka er av merket Tierra og kjøpt på typ XXL eller noe sånt i Trondheim for 19 år siden, så det er ikke snakk om noe garanti.

IMG_20250116_201837296.jpg

IMG_20250116_201833977.jpg

Annonse
Skrevet

Dette er vel limte greier og da kan du for en rimelig penge prøve lime det selv, før du leverer til sømhuset, eller annet verksted. Jeg forstår at du allerede har prøvd, men kanskje med lim som ikke er egnet for oppgaven.

Uten å kjenne til den jakken du har, har jeg både limt sømmer og impregnert en del sko, hansker, luer, bagger slik:

sekker telt, tarp slik:

bukse og nå sist en skalljakke fra bergans, som kanskje er mest aktuell i ditt tilfelle slik:

Kan ikke garantere at samme formel løser ditt problem, men jeg mener det langt på vei er verdt å prøve før en leverer det inn til noen som, vist de syr, allikevel må sømtette, vist poenget er at det skal være tett. 

Ønsker du ikke å lage blandingen selv, er det tilsvarende ferdigblandete produkt å få kjøpt.

Skrevet
rayun skrev (På 19.1.2025 den 17.32):

Kan ikke garantere at samme formel løser ditt problem, men jeg mener det langt på vei er verdt å prøve før en leverer det inn til noen som, vist de syr, allikevel må sømtette, vist poenget er at det skal være tett. 

Vel verdt forsøket, tenker jeg :) Takk!

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.