Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et par Alfa Walk King i omtrent 15 år og vært storfornøyd. Er i størrelse 49 så ikke all verdens utvalg der ute, men disse har aldri gitt meg gnagsår eller andre problemer. Nå er jeg blitt mer skeptisk; jeg får vondt under fotbladet, gjerne på dag 2. Turen begynner problemfritt men lengre og lengre uti føles skoen hard og vond. Såpass ille at jeg måtte avbryte turen over Hardangervidda og returnere til Dyranut. Selv med nye innesåler fra Sandhaug var jeg sjanseløs.  Gikk haltende i flere timer. Nye originale innersåler har heller ikke avhjulpet. Andre tursko er ikke noe problem med. 
Har noen andre være borti tilsvarende? Er skoene rett og slett utgått? Er veldig takknemlig for tips til nye alternativer til denne modellen?

Annonse
Skrevet

Det er jo veldig stive sko å gå med om man skal gå langt. Hva med å ha med et par lette terrengjoggesko for å gi føttene litt mer variasjon? Eller legge igjen støvlene hjemme. Den typen støvler bruker jeg stort sett hvis det er ekstemt steinete eller man skal vasse hele dagen i myr

• Liker 1
Skrevet
Tor Stumpf skrev (På 19.1.2025 den 8.13):

Jeg har hatt et par Alfa Walk King i omtrent 15 år og vært storfornøyd.

Da har vi ganske forskjellig turliv. Jeg har antakelig hatt 7-8 par Walk king og to par Impact i de samme 15 årene,  - og vært storfornøyd. Det som hat gjort at jeg har tatt i bruk nye Walk King etter 12-15 måneder, er at Gore-Texen svikter, og skoene tar inn vann. (De har vanligvis også vært ganske slitt...)  Jeg har aldri opplevd at Walk King har oppført seg som det du beskriver, så jeg støtter teorien om svikt i mellomsåle og snarlige problemer.

De siste 4 årene har jeg brukt ALFA Impact, og disse har holdt bedre, og selv om de er dyrere, så har jeg likevel brukt mindre penger på sko enn tidligere. Impact er "mykere" i skinnet, tåler mer og ikke minst - henger på vått fjell. Selv etter å ha slitt ut to par, så har Gore-Texen holdt på begge parene.  (Vel å merke, så lakk det første paret etter at jeg fikk skiftet såle og Gore-Tex.)

Skrevet
REJOHN skrev (12 minutter siden):

Da har vi ganske forskjellig turliv. Jeg har antakelig hatt 7-8 par Walk king og to par Impact i de samme 15 årene,  - og vært storfornøyd. Det som hat gjort at jeg har tatt i bruk nye Walk King etter 12-15 måneder, er at Gore-Texen svikter, og skoene tar inn vann. (De har vanligvis også vært ganske slitt...)  Jeg har aldri opplevd at Walk King har oppført seg som det du beskriver, så jeg støtter teorien om svikt i mellomsåle og snarlige problemer.

De siste 4 årene har jeg brukt ALFA Impact, og disse har holdt bedre, og selv om de er dyrere, så har jeg likevel brukt mindre penger på sko enn tidligere. Impact er "mykere" i skinnet, tåler mer og ikke minst - henger på vått fjell. Selv etter å ha slitt ut to par, så har Gore-Texen holdt på begge parene.  (Vel å merke, så lakk det første paret etter at jeg fikk skiftet såle og Gore-Tex.)

Takk for svar. 
antar det er jeg som har overdrevet levetiden på disse skoa noe veldig. I utganspunktet alltid vært fornøyd med selve typen hva angår størrelse og komfort. Takker for tips angående impact, denne skal absolutt vurderes. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.