Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en fjellpulken Xpedition Pro sele og jeg skulle gjerne hatt noen lommer på hoftebeltet til snack og på skulderstroppene til softflask, slik man gjerne har på ryggsekker. Er det noen som vet om noen som selger slikt? Noe som kan festes med stropper/borrelåsbånd.

Lundhags Core Padje Light Multi Pockets 1+1 L Granite er ett eksempel, men de er ikke å oppdrive noe sted. 

Endret av ryback
Annonse
Skrevet

Er på utkikk etter det samme, både til pulksele og ryggsekk.

Har vært i kontakt med Lundhags og de forventer disse lommene inn i starten av februar (i sort farge). 

• Liker 1
Skrevet (endret)
ryback skrev (5 timer siden):

Lundhags Core Padje Light Multi Pockets 1+1 L Granite er ett eksempel, men de er ikke å oppdrive noe sted. 

Så noe stusselig ut spør du meg. 

Tenker på noe samme selv, vurdert å kjøpe inn en rumpetaske, men det blir litt mye når jeg også skal gå med pulksele. Men det bør være mulig å sydde/feste en taske/lomme på selen. Her har du litt mer utvalg på multilommer, du får de fleste i flere farger om du ikke ønsker å kamuflere deg.

https://www.norsegear.no/taktisk-utstyr/lommer/multilommer?p=2 Du finner sikker lomme som passer for Nalgene flaske både for 1 og 0.5 liter. 

Ser det flere og flere som bruker "rigg" alle stridsvest lignede med multilommer til jakt og tur. Men det bør da være mulig å lage en rigg selv med kun nødvendig lommer.

Endret av Dompappen
  • Liker 1
Skrevet

De Lundhags-lommene er ganske ubrukelige, ja. Jeg fikk de så vidt til å sitte godt nok på sekken de er ment for (Padje Light).

Jeg bruker 2stk. Tasmanian Tiger Tac Pouch 6.1 i mollefester på pulkbeltet mitt. Dog så er "pulkbeltet" en Vorn SR10 hoftesekk. Jeg har skrevet litt om løsningen her:

Helt nytt nå har Vorn kommet med et opplegg for å bygge og modularisere det du måtte trenge av jaktsekk/hoftebelte m.m. Her vurderer jeg å bygge et hoftebelte med de samme Tac Pouchene + skulderreimer, men venter/håper Vorn kommer med en pouch til baksiden som er litt større enn 6L som de har tilgjengelig nå.

https://vorn.no/info_dls/

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.