Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skifte et fellefeste på mine Ousland som har falt ut. Jeg har fått tilsendt fellefeste-foringen, elle hva man kaller det.. Åsnes anbefaler PU-lim, jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dette og har noen inspill til fremgangsmåte om det er noe man bør gjøre og ikke gjøre. f.eks bør man rense hullet med noe f.eks aceton? hvor mye my lim må skal man bruke etc....

Annonse
Skrevet

Med PU lim mener de nok polyuretan trelim, denne "skummer" litt, så den fyller porer. Jeg har brukt Araldit standard (24t epoxy).

Trekjernen er ikke noe poeng å vaske, men selve delen kan kanskje få en runde, i tilfelle foringen ikke liker Aceton, ville jeg brukt rødsprit i stedet. Skien må dog være helt tørr i kjernen.

Jeg antar den løse foringen ser noenlunde lik ut nå som før, selv om det nå er to separate "pyntebiter" på toppen, før var det en Åsnes logo.

Det som er viktig er å montere foringen riktig vei. Du har 4 muligheter og bare 1 er riktig... Så du må passe på hva som er sålesiden, og hva som er bak frem på denne. Når det gjelder limmengde, så er det bare å ta nok, det som er for mye tyter ut og kan tørkes bort. Men det er viktig å tette hullet i foringen med en sterk tape, slik ikke kommer vann inn i den.

Når du monterer foringen, sett den inn fra sålesiden, og dytt den inn til den er plant med sålen (flush). Det kan hende at det stikker noe ekstra opp på toppen av skien, dette er fordi foringen er tilpasset forskjellig tykkelse på skiene. Det som stikker opp kan du enten la være, eller file bort.

Hvis du legger ut bilde av foringen kan jeg se om det er likt som jeg har montert tidligere.

Et spørsmål til slutt, hvor fikk du tak i foring? Jeg har tidligere prøvd å få fatt i en til, men da "fantes de ikke lengre".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.