Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet nettsiden friluftsnett.net i 2008, der jeg har skrevet artikler om utstyr, tips og triks knyttet til friluftsliv. Nettsiden har på det meste hatt 100 000 besøkende i året, men trafikken har gått ned de siste årene til rundt 50 000. Det er omtrent 100 artikler og blogginnlegg, men jeg har vært lite flink både til å legge til nytt innhold og oppdatere det gamle de siste årene, derav nedgangen. Kalkulatorene for effektiv temperatur, målestokk og koordinater har stått for en stor del av trafikken (ca. 50 % siste år). Siden driftes med Wordpress.

Jeg vurderer nå å legge ned nettsiden, men tenkte først å lufte interessen for å se om noen kunne tenke seg å overta siden med innhold? Nøyaktig hva som vil følge med av tekst og bilder må vi bli enige om, men jeg syns det er synd om alt skal bli borte. Domenet er 17 år gammelt og har derfor ganske god plassering hos Google og andre søkemotorer. Jeg vil tro det er et potensiale for å øke trafikken betraktelig. 

Skriv gjerne et svar i tråden eller meld meg direkte ved interesse eller spørsmål. 

Annonse
Skrevet

Hei - synd du skal legge ned nettsiden din. Mye godt innhold gjennom mange år!

Slike sider spiser ikke mye havre etter at de er laget og om jeg var deg ville jeg vurdert å beholde siden for nostalgiens og sidens egenverdi. Det er kulturhistorie - et innblikk i hvordan nettet var "den gangen". Det er ikke sikkert at du selv vil like å se ditt eget innhold eller kanskje gamle domene på en side fullpakket av reklame for gambling eller andre ting. Det er ofte resultatet av slike salg. Man skal ikke være så redd for at slike sider blir utdaterte eller kjenne på et press for å lage nytt innhold hele tiden, syns jeg da.

Om du ønsker å ta vare på innholdet har jeg mulighet for å importere alt innholdet fra slike wordpress-sider direkte inn i dette forumet - på et passende sted. Det er selvsagt også mulig å sette deg som forfatter - eller lage det som artikler eller hva som helst. Det er bedre enn way-back machine og innholdet er berget og du kan selv ha kontroll med innholdet.

Om du tenker ren kroneverdi på nettstedet er nok webforumet rette stedet å spørre. 

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.