Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sin bok "Jervesporet" nevner Dag Hessen at han kaller "fortoppen" til Trollsteinhøi for "Jervefjell", selv om toppen formelt har navnet Søre Trollsteinhøe. Det skal jo mye til for offisielt å endre navn på fjelltopper, selv om de siste tredve årenes økte interesse for å samle topper har ført til at man opererer med mange ekstranavn som Fjelltop S-2 etc. Så mitt spørsmål til debatt er om det hadde gjort seg med "Jervefjell" som et alternativt navn til Søre Trollsteinhøi ?  

Annonse
Skrevet

Denne toppen er slik jeg ser det bare en forlengelse/skulder av hovedtoppen Nørdre Trollsteinhøe, så jeg ser ikke noe behov for et nytt/eget navn på denne. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.