Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til snøplugger som ikke koster en formue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha søkt litt rundt fant jeg en tråd hvor snøpluggene til Thansen ble anbefalt, men det viser seg at disse stort sett er utsolgt over alt.

(Bor du på Eidsvoll eller i Mosjøen vil jeg påstå at dette er et røverkjøp til 70 kroner for seks plugger: https://www.thansen.no/camping/telt-tilbehor/tilbehor/teltplugg-camp-nature-xtreme-31-cm-6-stk/n15752/pn23892/)

Og har en først kommet over et alternativ til en brøkdel av prisen...

Så da er spørsmålet om noen har tips til noe tilsvarende, før jeg tar den deprimerende omveien via Ebay for å bestille noe som nok ikke dukker opp før utpå våren?

Kommer i utgangspunktet ikke til å bli brukt under røffere forhold. Stort sett koseturer med ungene i skogen det går i. Men greit å holde teltduken sånn noenlunde stram for det.

Annonse
Skrevet

sist jeg bestilte fra aliexpress så dukket snøpluggene opp veldig raskt. men dersom du skal campe i skogen så går det veldig fort å kappe til noen bjørkepinner som du kan bruke. evt kappe til noen gamle listbiter eller lekt-biter eller brøytestikker dersom du har dette tilgjengelig. 

Skrevet

Hva med å lage noen selv?

Ser jeg har glemt å legge inn en liten brukererfaring på de, men skal få gjort det etter hvert. 
De som det er referert til i tråden ble litt for korte til å bruke til på pluggfestene på selve teltet, og brukes derfor kun på bardunene.
Sitter bom fast, og må graves ut. 

Fikk tak i noen flere veistikker i samme diameter, og har kuttet opp noen som er en del lengre de første jeg lagde
Disse fungerer fint til å bruke på pluggfestene på selve teltet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.