+rayun Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar Da er 5 og siste del av mjølkevegen tilgjengelig på YT for de som kjeder seg en søndagskveld. 4 Siter
GeirArne Skrevet 3. mars Skrevet 3. mars Artig video! Lærte du noe av å sykle her som du ikke tenkte på på forhånd? Siter
+rayun Skrevet 3. mars Forfatter Skrevet 3. mars Både ja og nei. Jeg hadde forberedt meg godt og hadde med utstyr som jeg kjenner godt. Ruta var planlagt (med et par usikkerheter) og jeg hadde litt førstehjelpsaker og litt av det mest sannsynlige verktøy til sykkelen vist jeg skulle få trøbbel med den. Jeg vil likevel nevne 2 ting som skjedde på turen hjem fra Beitostølen som jeg kan lære av. Mesteparten av turen gikk i områder med stølsdrift og/eller sau og kyr på utmarksbeite og da er det helt essensielt å ha en eller annen form for vannfiltrering; Jeg hadde et uhell med mitt filter som gjorde det litt mer tidkrevende å fikse drikkevann. Det er sjelden en katastrofe om et slikt uhell skjer her i Norge og i områder det går an å få med seg en sykkel, men ting kan bli litt mer tungvint og tidkrevende. Det andre jeg vil nevne er å stole på kunnskap som har gått ut på dato; Jeg hadde en plan om innkjøp av mat i en butikk jeg viste om og som jeg også har handlet i noen år tidligere. Jeg droppet innkjøp i Tisleidalen fordi jeg ville ha lett sykkel i en kommende stigning og fordi jeg viste jeg skulle handle på andre siden av fjellet jeg skulle over. Denne butikken viste seg å være stengt, eller lagt ned og da ble plutselig rasjonering av gjenværende mat et tema. Nok en gang ingen katastrofe siden det fins folk i hytter/hus, eller endog folk du møter langs veien visst det virkelig er krise. Det siste jeg vil si er på mer generell basis; Ta med kart, navi eller kartapp på mobilen og i såfall en som kan brukes offline. Det kan være at du av forskjellige årsaker ikke kan følge ruta du har planlagt og da må man jo se etter alternativer. (Ved endring av planer/ruter, gi de hjemme beskjed dersom de har en forventning om hvor du er/bør være) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.