Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen plages med å finne hiking- og fjellsko som passer føttene. Han har ganske bred fot, og har litt unormal fasong på føttene etter brudd og operasjoner. Det er spesielt punktet ved grunnleddet til storetåa som er vanskelig, da han har en skrue der som gjør at det blir svært smertefult hvis skoen klemmer. Ser for meg at det beste vil være lærsko som former seg godt etter foten? Tips?

Annonse
Skrevet

Sko for rett stortå eller for hallux valgus. Både Meindl og Hanwag har det. Held ein knapp på Meindl. 

Evt hikingsko frå typiske barfotmerker, som til dømes Vivo barefoot, eller hikingsko frå Altra eller Topo. 

Skrevet
Tessatroll skrev (4 minutter siden):

Sko for rett stortå eller for hallux valgus. Både Meindl og Hanwag har det. Held ein knapp på Meindl. 

Evt hikingsko frå typiske barfotmerker, som til dømes Vivo barefoot, eller hikingsko frå Altra eller Topo. 

Var ikke klar over at det fantes sko for rett stortå og hallux valgus. Takk for tips, merkene du nevner skal sjekkes 😃👍

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye, eller hvor langr, eller i hvilket terreng skoene skal brukes i, men jeg er selv plaget med en skade som gir en ekstra knoke på storetåa.  Jeg bruker nå ALFA Impacy, som nok så greit klarer å gi plass til den ekstra knoken.

Selvsagt er lærsko med mykt lær kostbare, men ALFA impact holder lenge og  - ikke minst - henger meget bra på våt stein og fjell. 

• Takk 1
Skrevet (endret)
Dufus skrev (1 time siden):

Var ikke klar over at det fantes sko for rett stortå og hallux valgus. Takk for tips, merkene du nevner skal sjekkes 😃👍

Hallux valgus, flere her som er/har vært plaget med dette, et søk etter hallux er gir mange treff, kanskje noe av interesse/nytte der om du vil bruke litt tid:
https://www.google.com/search?&q=hallux+site%3AFjellforum.no
En del erfaringer med div fjellstøvler der, bl.a. i denne: https://www.fjellforum.no/topic/49658-passform-på-fjellstøvler/

Endret av zimwalker
  • Liker 1
  • Takk 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.