Stig Floberghagen Photo Skrevet 2. april Skrevet 2. april Hei. Her er en video fra en vinternatt i telt i mars 👍🙂❄️ https://youtu.be/k5bwRv7wi6s?si=oyM7SB1ns2UraU_V 1 Siter
jaknudsen Skrevet 2. april Skrevet 2. april Fredag til tirsdag gikk jeg Breistølen-Bjordalsbu-Iungsdalshytta-Kongshelleren-Geiterygghytta-Finse og over Hardangerjøkulen. Aldeles nydelig 😎 8 Siter
elgen Skrevet 2. april Pålogget Skrevet 2. april jaknudsen skrev (6 timer siden): Fredag til tirsdag gikk jeg Breistølen-Bjordalsbu-Iungsdalshytta-Kongshelleren-Geiterygghytta-Finse og over Hardangerjøkulen. Aldeles nydelig Åssen var snøsituasjoen?? - Særlig ved Iungsdalshytta og på vannet der? Lite snø lenger nede mot Hallingdal. Var i Fjellet der i dag. onsdag. Elgen Siter
jaknudsen Skrevet 3. april Skrevet 3. april elgen skrev (10 timer siden): Åssen var snøsituasjoen?? - Særlig ved Iungsdalshytta og på vannet der? Lite snø lenger nede mot Hallingdal. Var i Fjellet der i dag. onsdag. Elgen Stort sett mer enn nok snø overalt. Det var litt tynt i siste hellingene ned fra Mjolgenuten mot Djupsvatnet, men skiføre hele veien. Selve Djupsvatnet var for det meste isdekket, så det har det nok vært mye overvann tidligere. 1 Siter
Populært innlegg +Bjellesau Skrevet 6. april Populært innlegg Skrevet 6. april Rask overnatting i Østmarka. Første gang vi overnatter 2 i Hilleberg Unna... Og kanskje siste gang? Liggeflaten er på grensen, men i og med at alle veggene i teltet er ganske skrå blir det rett og slett for liten effektiv plass. Deilig med overnatting i skogen likevel. 14 Siter
+Memento mori Skrevet tirsdag kl 18:40 Skrevet tirsdag kl 18:40 Bjellesau skrev (På 6.4.2025 den 20.03): Første gang vi overnatter 2 i Hilleberg Unna... Blir bedre plass om dere ligger etter «ansjos i boks-metoden». Siter
+Bjellesau Skrevet tirsdag kl 19:27 Skrevet tirsdag kl 19:27 Memento mori skrev (40 minutter siden): Blir bedre plass om dere ligger etter «ansjos i boks-metoden». Det blir det, men teltplassen skrånet nedover, så det ble til at begge ville ha hodet den veien. Har du brukt Unna som 2-mannsbolig forresten? Siter
+Memento mori Skrevet tirsdag kl 19:37 Skrevet tirsdag kl 19:37 Bjellesau skrev (5 minutter siden): Har du brukt Unna som 2-mannsbolig forresten? Tanken har ikke slått meg engang😂. 194 høy, 58-60 i jakke, og liker å sove på magen, så blir både lang og brei.. Men liker Unna veldig bra. Har mesh innertelt, vanlig innertelt, og et ombygget ( slik at jeg har et lite fortelt.) 1 Siter
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet onsdag kl 17:17 Populært innlegg Skrevet onsdag kl 17:17 (endret) Barmarksesongen er i gang, og på søndag 6. April gikk turen fra Heiland (Gjerstad/Agder), opp til Solhomfjell, ned til Uvdalen, opp til Kvenntjønnane og bort til Mjeltenatten, for så å gå tilbake til Uvdalen og over og tilbake til Heiland. Kun snø i de kaldeste skyggepartiene, som nede i Uvdalen. Ellers var det veldig lite til ingen snø på stien og rundt. 23km og 6,5t Hadde en "oppvarmingstur" til Havrefjell på Lørdagen (7,7km/3t), og når det var bart og fint der, så var det bare å kjøre på på Søndag Til helga blir det kanskje tur til Gautefall for å sjekke ruta fra Felehovet Sør, bort til Stolsvassnuten og rundt Austre Breidvatnet. På vei oppover fra Marishei, og kikker tilbake ned på Marishei: Mot Havrefjell og Ormfjell: Kvenntjønnane: Lifjell i det fjerne: Nesten nede i Uvdalen: Uvdalen: Kvenntjønnane: Stolsvatn, og Reinvassnuten i bakgrunnen: Stolsvassnuten: Hellersvann: Kvenntjønnane: Fra Kvenntjønnane og ned til Uvdalen. Stien til Heiland går over laveste punkt på fjellet på andre siden, ca midt i bildet, der det er sol: Fra Karibu og Karitjønna: Endret onsdag kl 17:18 av Kristian V. 16 Siter
+sneakyowl Skrevet onsdag kl 19:05 Skrevet onsdag kl 19:05 Det ser jo knapt ut som om vinteren har vært der! 😁 Siter
Populært innlegg Tessatroll Skrevet torsdag kl 12:19 Populært innlegg Skrevet torsdag kl 12:19 Ikkje i dag men førre helg og i går. Hhv. rasesamling for Grønlandshund på Johnsgård, og nærtur etter jobb ein stad i Lom. Johnsgård (Engerdal) byd på fantastisk natur og skiløyper. Berre synd at eg driv og gløymer å ta bilde. Det er jo veldig flotte fjellområder der. Tur i Lom byd på utsikt same kor "nærtur" han er, då nærtur stort sett inneber høgdemeter. Perfekt for ein sunnmøring i eksil. 13 Siter
+Kristian V. Skrevet torsdag kl 14:41 Skrevet torsdag kl 14:41 sneakyowl skrev (19 timer siden): Det ser jo knapt ut som om vinteren har vært der! 😁 Ser ut som det er slik det har blitt her i sør. Når jeg kikker på turen jeg hadde til Solhomfjell i fjor, på ca samme tid... Litt mer snø, men ikke så veldig mye.. https://www.fjellforum.no/topic/61873-hvor-har-du-vært-på-tur-i-dag-2024/#findComment-540409 Husker før i tiden... neida, sååå gammel er jeg jo ikke 1 Siter
+sneakyowl Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) Påsken blir bestående av dagsturer istedenfor tiltenkt flerdagers telttur. Det er noe gøy med det og. Det er sjelden vare jeg går med fjellski uten pulk, og man får fort gått litt mer kupperte og bratte turer med bare en liten sekk på ryggen. I går tok jeg turen opp fra Geilo og nesten helt opp på platået til Hallingskarvet ved Skarvsenden. Mest for å bekrefte at "ja, det går an å gå trygt opp her", som jeg drømmer om å gjøre med telt i sekken en dag. Artig nedfart til Geilo igjen i knallvær. Å kjøre på fjellski utenfor skisporet lenger ned gikk fortere enn langrennsski i slushen I dag ble det en kortere tur fra Lægreidstølen litt langs med skisporet men med litt avstikkere opp og ned "toppene". Jeg angrer ikke på at Nansen waxless-skiene er de som ble tatt med denne påsken. Selv om Falketind 62 Xplore er bedre å kjøre nedover med er Waxless overlegent når man går uten pulk for kombinasjonen fart og feste uten å dille med av og på med kortfeller. Nesten så man hadde ønsket seg Falketind 62 Xplore Waxless! Skarvsenden: Fra Skarvsenden med det bratteste partiet tilbakegjort: Endret 12 timer siden av sneakyowl 5 Siter
+Luesveis Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Et lite døgn ute, fra fredag ettermiddag jobb til i går. Denne gangen litt lenger innover enn til Maridalsalpene. Framme rundt halv åtte. Hørte mekregauken på natta, en spesiell naturopplevelse: i halvsøvne høre noe som ligner en mekrende geit. Morgensol og rolig formiddag med papiravis og te. Bekken som jeg plumpa i. Fortsatt is på Øyungen og Kalven (her), og svaner (ved en av dem): 6 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.