+Walle Skrevet 15. mars Skrevet 15. mars Swiss John skrev (4 timer siden): I fjor gikk kvistene helt opp forbi Mannevatn til det ikke navngitte passet på 1350moh. Kvisteten trasé dukker opp igjen lenger nede ved Haukeliseter og like sørvest for Loftdokkjønn, men merk at den siste bratte bakken mot nordøst for Haukeliseter ikke ble kvistet i 2024. Siste del av traseen gjør en avstikker rundt ryggen via Godthol. Dette er enklere og sikrere å gå på ski, men legger til ca. 2,5/3,0 km til traseen. Det er faktisk kvistet likt siste del ned til Haukeliseter i år også. Jeg kjørte dog ned like ovenfor fjellstua, med liten pulk gikk det veldig greit. Var mere imponert av de to jentene som kom etter meg og som kjørte samme løypa, med dobbelt så store pulker OG hund. 2 Siter
Populært innlegg +sneakyowl Skrevet 16. mars Populært innlegg Skrevet 16. mars Kosetur på for det meste kvistet løype for en gangs skyld denne helgen! Fra Halne til Krækkja turisthytte, med middag og frokost der med teltet i området og videre til Kjeldebu neste dag. Kort etappe i hardt og ruskete vær! Mye vind og snøføyke rett i trynet. Skulle for en gangs skyld tatt med goggles, selv om det gikk OK med solbriller og. Med meldte 22-24 m/s i kastene ved Kjeldebu natt til søndag tenkte jeg det blir en fin test av Spitsbergen 3-teltet jeg ikke har utsatt for så mye vind enda. "Desverre" var det faktiske været mye snillere enn værmeldingen. Kanskje toppen 18 m/s i kastene om jeg skulle gjettet? Helt knall tur tilbake til Halne i dag (søndag) med blå himmel og sol. Hallingskarvet: Krækkja: Bra mengde snøføyke natt til søndag: Mange kitere langs RV7 på søndag som får utløp for en sannsynligvis tapt lørdag pga vær: 10 Siter
Swiss John Skrevet onsdag kl 20:12 Skrevet onsdag kl 20:12 (endret) Onsdag 19.03.25, 13:40 veikrysse mellom Finse og Geiterygghytta.Snødybde, målt med søkestang: 80cm. Endret onsdag kl 20:53 av Swiss John 7 Siter
Swiss John Skrevet onsdag kl 20:15 Skrevet onsdag kl 20:15 Utsikt tilbake mot Finse. Er ikke det nydelig? 8 Siter
+Luesveis Skrevet i går, 14:39 Skrevet i går, 14:39 Det er vårlig i Oslo for tiden, og det var bare å komme seg ut på tur, det ble Maridalsalpene igjen. Syklet hjemmefra fem i går, fint innover Maridalen i ettermiddagslys. Det er få ting som slår morgensol etter en kjølig natt. 9 Siter
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet i går, 17:26 Populært innlegg Skrevet i går, 17:26 (endret) Overnattingstur på Gautefall i gapahuk (Lørdag 15.-16. mars). Planen var egentlig hengekøyetur ved Stolsvassnuten, men når Yr melder 15ms vindkast hele natta, var ikke valget vanskelig når gapahuken står der i le for vinden, og var ledig. Føret var ganske bra, hardpakket frossen gammel snø med 5-10cm nysnø på toppen. Så trugene ble liggende i bilen. Kaldeste temp på natta ble 2,2 kuldegrader et par timer, før det begynte å stige til over 0 på morgenen. Ganske kjekk tur, selv om den ikke var så lang - 9 km totalt. Lørdag: Viktig med nok proviant Kjekt å kunne fyre litt i ovnen som var der, det hjalp godt på temperaturen når man satt i åpningen av gapahuken. Middagen er servert - Vilti kjøttboller i saus med potetmos og tyttebærsyltetøy. Enkelt, men godt! Søndag: Morgensol Frokost. Snøen smelter og vannet renner i bekkene - våren er på vei. Endret i går, 17:27 av Kristian V. 10 Siter
Swiss John Skrevet i går, 18:45 Skrevet i går, 18:45 Torsdag, 20.03.25 (Geiterygghytta til Iungsdalshytta). Værmelding sa at det ville være sol hele dagen. Ankommer Kongshelleren. Nedkjøring i Iungsdalen. To hytter på Gamlestølen, Iungsdalen Nedkjøring til Iungsdalshytta. 7 Siter
+Bjellesau Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Første overnatting ute i år. Full vårfølelse i Østmarka. Deilig. 6 Siter
+ingen87 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Først skulle hele familien på telttur, men så ble plutselig minstejenta akutt kvalm (går omgangssyke i barnehagen). Da skulle hun og mor være hjemme. Guttungen, som er veldig turglad, ble da ekstremt mammadalt og ble også hjemme. Så da ble det bare jeg og bikkja. Pulkene var ferdigpakket, og det var ganske uaktuelt å pakke de ut, så da ble det bare en enkel overnattingstur i nærområdet. Våknet til denne utsikta. Gården min ligger bak den skeive bjørka oppe til høyre i bildet. Ca 1 km i luftlinje. På denne turen tok jeg med meg Exped Orion 3. I mine øyne et nydelig vintertelt. Teltet ble slått opp tett ved et granfelt, da det var meldt kraftig vind i løpet av natta. Fikk testa Fjellpulken Touring 145 i litt mer krevende forhold. Relativt fullpakket, da denne egentlig er pakket for to personer. Skråkjøring og løssnø. Null velt. På tur hjem i nydelig "påske"vær. Mange varmegrader og stekende sol, men innslag av bitende vind. Endret 5 timer siden av ingen87 7 Siter
graham Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ble en tur i solsteika til Omnfjellet i Orkland. Og forsåvidt en vaffel og kaffe på markahytta Rønningen i Bymarka i Trondheim før jeg dro hjem, men det ble ikke dokumentert. Hardt og isete føre på Omnfjellet, hadde både fjellski og toppturski i bilen, angret litt på at jeg ikke valgte sistnevnte. Fin utsikt mot Ruten i Hemne/Heim og Trollheimen. Ruten kunne vært fin i dag, men lite snø i starten der også hører jeg, så orket verken å gå til fots opp den første bratta fra Borstad eller å kjøre helt til Kårøyan for å finne ut om det er skiføre fra bil der. Sist jeg var her var 14. april i 2022 og da var det betydelig mer snø... Blir nok en tidlig vår hvis det ikke komme noe påfyll... 6 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.