Team Fenris Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Tessatroll skrev (På 17.2.2025 den 22.35): Med flytting til ny region følgjer utforsking av skiløyper. 20250215_114112.mp4 55.15 MB · 0 Nedlastninger Bedre blir det ikke. Hvilken rase har du ? Her en liten tur i Østmarka. YouCut_20250220_185913333.mp4 Siter
Tessatroll Skrevet 20. februar Skrevet 20. februar Team Fenris skrev (25 minutter siden): Bedre blir det ikke. Hvilken rase har du ? Her en liten tur i Østmarka. Har grønlandshundar 1 Siter
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 21. februar Pålogget Populært innlegg Skrevet 21. februar Ble en rask tur til Drivheia i Gjerstad rett etter jobb på onsdag også.. Var siste dag med fint vær på en stund, så kunne ikke la den sjansen gå fra meg. Litt raskere tempo denne gangen, men like flott tur 1t 43min - 12km. 12 Siter
+ingen87 Skrevet 23. februar Skrevet 23. februar Årets første fisketur, til Ikkurvatnet i Gåsvatnan landskapsvernområde i Bodø. Skikkelig mai-stemning: 7-8 grader, masse overvann og store barflekker på fjellet, og et vått og sugende føre. Fisket var så som så, men tror personlig dette var min tidligste ørretfangst (på året)? Et smykke av en ørret 🤭 Jeg har huttra og fryst så mye under isfisking, at det er en aktivitet jeg bruker å spare til sola begynner å varme. Derfor har jeg fisket lite (ørret) på denne tiden av året. Da jeg studerte på Ås var vi stadig vekk og pilka abbor/gjedde midtvinters. Februar forbinner jeg først og fremst med fjellrypejakt, der jeg er i aktivitet hele tiden. 9 Siter
Populært innlegg +sneakyowl Skrevet 24. februar Populært innlegg Skrevet 24. februar (endret) Det er nok mange som har hatt en våt og snøfattig helg for februar å være! Her gikk turen til Langsua, med utgangspunkt Yddin Fjellstue (Tips jeg ikke var klar over før senere: Man kan parkere 4km nærmere fjellet og slippe litt skispor 🙃). Så snart vi er utenfor skisporet fredag kveld og klar til å slå leir ser vi hvor lite snø det er i det lavere området. Vi snakker maks 20-30cm. Noe mer oppe i fjellet, men likevel ganske glissent. Planen for helgen var en større runde rundt Skaget og andre fjell i nasjonalparken, med ambisjon om ~45 km under skiene. Lørdagen bydde på grått vær og i høyden skikkelig tjukk tåke. Etter hvert ble duskregnet gjort om til ganske intens regn/slaps med 0 grader i luften og vind som begynner å ta seg opp. Leir måtte opp litt før vi hadde tenkt. Aldri har jeg vært SÅ klissvåt på vintertur. Gode rutiner får sin verdi, og teltet blir reist før man rekker å bli for kald. Her er det bare å hive av seg alt yttertøy i forteltet og igangsette tørking! Vi visste at søndagen var det meldt knallvær i fjellet. I mangel på dekning i camp fikk vi bekreftet prognosen med en Inreach-oppdatering. Sånn sett gjorde det ikke noe å slå leir litt før egentlig tenkt. På grunn av tid til rådighet måtte ruten hjemover kuttes noe, men de to milene vi fikk søndag står seg nok godt som beste tur hittil i år. Skikkelig påskestemning i sola, og ikke et eneste skitråkk å se før vi var ved Storeskag. Heldigvis var det også kommet et lite snøfall på natten etter det intense regnet, så underlaget var også ganske optimalt. ~36 km totalt for helgen! Endret 24. februar av sneakyowl 12 Siter
+ingen87 Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar (endret) Ingen bilder følger, men likevel en tur jeg ønsker å dele. I kveld var jeg på joggetur! På rundt 400 meter over havet. Til fjells i Nord-Norge. På tørr asfalt. I februar ....... I fu**ings tskjorte og shorts! ...... Er det rart man blir gal av denne vinteren.. 😔 Endret 24. februar av ingen87 3 2 Siter
graham Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar sneakyowl skrev (13 timer siden): Her gikk turen til Langsua, med utgangspunkt Yddin Fjellstue (Tips jeg ikke var klar over før senere: Man kan parkere 4km nærmere fjellet og slippe litt skispor 🙃). Forstår jeg det riktig at man kan parkere lenger inn om vinteren enn Yddin Fjellstue? Kan du forklare nærmere hvor den parkeringen er? Siter
+sneakyowl Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar (endret) graham skrev (47 minutter siden): Forstår jeg det riktig at man kan parkere lenger inn om vinteren enn Yddin Fjellstue? Kan du forklare nærmere hvor den parkeringen er? Jepp! Det er visst bare å følge veien videre innover, så er det en stor parkeringsplass litt før bakken ned til Robølstølen. Skal være P-merket i Norgeskart. Endret 24. februar av sneakyowl 1 Siter
Swiss John Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar 2 hours ago, ingen87 said: Ingen bilder følger, men likevel en tur jeg ønsker å dele. I kveld var jeg på joggetur! På rundt 400 meter over havet. Til fjells i Nord-Norge. På tørr asfalt. I februar ....... I fu**ings tskjorte og shorts! ...... Er det rart man blir gal av denne vinteren.. 😔 Ikke få panikk!!! Jeg kommer til Norge neste måned, og jeg skal se om jeg kan ta med meg litt snø opp dit. Jeg tror vi kan klare to eller tre lastebillass. Mer seriøst har heller ikke vinteren vært god her. Det har enten vært for tørt eller for varmt – og stort sett begge deler. Hvis denne vinteren følges av en veldig varm sommer som i fjor, vil breene lide hardt – som om de ikke har lidd nok de siste årene. Siter
+ingen87 Skrevet 25. februar Skrevet 25. februar Tørt kan ikke årets vinter skryte på seg i nord. Det er nedbør hver dag, der det annenhver uke veksler mellom snø og regn. Mest regn. Siter
elgen Skrevet 26. februar Skrevet 26. februar sneakyowl skrev (På 24.2.2025 den 7.40): Her gikk turen til Langsua, med utgangspunkt Yddin Fjellstue (Tips jeg ikke var klar over før senere: Man kan parkere 4km nærmere fjellet og slippe litt skispor 🙃). Så snart vi er utenfor skisporet fredag kveld og klar til å slå leir ser vi hvor lite snø det er i det lavere området. Vi snakker maks 20-30cm. Noe mer oppe i fjellet, men likevel ganske glissent. Har vært på flere skiturer i Langsua! Pleier å være MYE snø der! Dårlige greier i denne vinter - også her i Hallingdal. Elgen 1 Siter
foroll Skrevet 26. februar Skrevet 26. februar (endret) On 2/24/2025 at 9:03 PM, ingen87 said: Ingen bilder følger, men likevel en tur jeg ønsker å dele. I kveld var jeg på joggetur! På rundt 400 meter over havet. Til fjells i Nord-Norge. På tørr asfalt. I februar ....... I fu**ings tskjorte og shorts! ...... Er det rart man blir gal av denne vinteren.. 😔 Jeg deler fortvilelsen... Gjørmete skogsbilveier i 7 plussgrader er ikke akkurat det man vil trene hunder på i februar nord for polarsirkelen, men dette var gårsdagens "tur". Det ble en kort tur, av hensyn til flokkens nyeste tilskudd bakerst til høyre. Tross størrelsen er han den yngste av hundene med sine 8 måneder, men han har vært med i spann siden han var 6 måneder så noen kilometer får han løpe. V_20250225_124212_ES0.mp4 Endret 26. februar av foroll 1 1 Siter
LitekH Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Innlandet, Raufjellet. Fantastisk vær og sola varmet. Skare med nysnø. Kunne gå hvor jeg ville eller bruke de fine skiløypene. Telttur på våren er en favoritt. Lange lyse dager. Sola varmer opp teltet og det er lett å tørke soveposen. 7 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.