Team Fenris Skrevet torsdag kl 18:22 Skrevet torsdag kl 18:22 Tessatroll skrev (På 17.2.2025 den 22.35): Med flytting til ny region følgjer utforsking av skiløyper. 20250215_114112.mp4 55.15 MB · 0 Nedlastninger Bedre blir det ikke. Hvilken rase har du ? Her en liten tur i Østmarka. YouCut_20250220_185913333.mp4 Siter
Tessatroll Skrevet torsdag kl 18:48 Skrevet torsdag kl 18:48 Team Fenris skrev (25 minutter siden): Bedre blir det ikke. Hvilken rase har du ? Her en liten tur i Østmarka. Har grønlandshundar 1 Siter
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet fredag kl 17:03 Populært innlegg Skrevet fredag kl 17:03 Ble en rask tur til Drivheia i Gjerstad rett etter jobb på onsdag også.. Var siste dag med fint vær på en stund, så kunne ikke la den sjansen gå fra meg. Litt raskere tempo denne gangen, men like flott tur 1t 43min - 12km. 11 Siter
+ingen87 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Årets første fisketur, til Ikkurvatnet i Gåsvatnan landskapsvernområde i Bodø. Skikkelig mai-stemning: 7-8 grader, masse overvann og store barflekker på fjellet, og et vått og sugende føre. Fisket var så som så, men tror personlig dette var min tidligste ørretfangst (på året)? Et smykke av en ørret 🤭 Jeg har huttra og fryst så mye under isfisking, at det er en aktivitet jeg bruker å spare til sola begynner å varme. Derfor har jeg fisket lite (ørret) på denne tiden av året. Da jeg studerte på Ås var vi stadig vekk og pilka abbor/gjedde midtvinters. Februar forbinner jeg først og fremst med fjellrypejakt, der jeg er i aktivitet hele tiden. 6 Siter
+sneakyowl Skrevet 11 timer siden Pålogget Skrevet 11 timer siden (endret) Det er nok mange som har hatt en våt og snøfattig helg for februar å være! Her gikk turen til Langsua, med utgangspunkt Yddin Fjellstue (Tips jeg ikke var klar over før senere: Man kan parkere 4km nærmere fjellet og slippe litt skispor 🙃). Så snart vi er utenfor skisporet fredag kveld og klar til å slå leir ser vi hvor lite snø det er i det lavere området. Vi snakker maks 20-30cm. Noe mer oppe i fjellet, men likevel ganske glissent. Planen for helgen var en større runde rundt Skaget og andre fjell i nasjonalparken, med ambisjon om ~45 km under skiene. Lørdagen bydde på grått vær og i høyden skikkelig tjukk tåke. Etter hvert ble duskregnet gjort om til ganske intens regn/slaps med 0 grader i luften og vind som begynner å ta seg opp. Leir måtte opp litt før vi hadde tenkt. Aldri har jeg vært SÅ klissvåt på vintertur. Gode rutiner får sin verdi, og teltet blir reist før man rekker å bli for kald. Her er det bare å hive av seg alt yttertøy i forteltet og igangsette tørking! Vi visste at søndagen var det meldt knallvær i fjellet. I mangel på dekning i camp fikk vi bekreftet prognosen med en Inreach-oppdatering. Sånn sett gjorde det ikke noe å slå leir litt før egentlig tenkt. På grunn av tid til rådighet måtte ruten hjemover kuttes noe, men de to milene vi fikk søndag står seg nok godt som beste tur hittil i år. Skikkelig påskestemning i sola, og ikke et eneste skitråkk å se før vi var ved Storeskag. Heldigvis var det også kommet et lite snøfall på natten etter det intense regnet, så underlaget var også ganske optimalt. ~36 km totalt for helgen! Endret 11 timer siden av sneakyowl 7 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.