Populært innlegg Heriks Skrevet 31. desember 2024 Pålogget Populært innlegg Skrevet 31. desember 2024 Sitat fra 2013: Har ofte tenkt å lage en tråd der vi kan legge inn bilder fra småturene man går til daglig. De fleste av oss går jo småturer i nærområdet vårt - kanskje andre vil se hvor du bruker å gå, sykle, padle, ro eller løpe eller fly? Post gjerne på direkten - kanskje nevne hvor du er og hvor langt du har gått - kanskje en lokal fjelltopp? Skriv gjerne en egen turrapport! Om du har gått en lang tur over flere dager og har mange bilder setter vi stor pris en vanlig turrapport. Da vil du kunne plotte turen på turkartet og det er lettere å søke seg frem til for andre senere. Har du oppdatert bloggen? post oppdateringer i "Jeg har oppdatert bloggen min" De gamle "hvor har du vært på tur" trådene finner du her: Hvor har du vært på tur i dag 2023 Hvor har du vært på tur i dag 2022 Nytt år, nye turmuligheter! 10 Siter
Populært innlegg +sneakyowl Skrevet 5. januar Populært innlegg Skrevet 5. januar (endret) Det ble en ganske bra tur på Hardangervidda ovenfor Haukeliseter første helg i 2025. Startpunkt 3 km vest for fjellstua for en mye mer ålreit stigning i starten. Artig nok var det to andre pulkdragere ute på tur opp den seige bakken til Mannevatn lørdagen. De var kanskje en time før meg, så jeg klarte ikke å ta de igjen, men jeg satt pris på å jukse litt med å bruke sporene deres i den løseste tunge snøen. Etter hvert skjærte jeg av ruta som vanligvis kvistes til Hellevassbu og lagde min egen variant av en runde oppom Storhellerflotttjønnan. Ambisjonen for turen ble som alltid kuttet litt kort. Med ca. 3 mil planlagt ble turen litt over 2. Jeg er fornøyd med det valget, for i dag (søndag) var det snøvær, tung løssnø og lite sikt. Det meste av tidligere spor var også snødd igjen. Den mila+ tilbake til bilen ble slitsom nok! Spesielt nedkjøringene var ganske seige når man ikke ser noen konturer i snøen og må ta seg veldig forsiktig frem og ned. Endret 5. januar av sneakyowl 18 1 Siter
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 10. januar Populært innlegg Skrevet 10. januar Så flotte bilder fra fjellet der @sneakyowl bra noen får luftet turutstyret Gikk meg en tur rundt Torghatten i dag. I går gikk jeg på toppen- mye snø og ganske tungt å gå opp der nå. Fra gårsdagens tur bilder under. Oppdaget i går at det var igjen satt bolter langs kanten av hullet ved det voldsomme stupet - etter opprenskingen de gjorde for et par år siden. Sendte på en melding til Stiansen i 71*nord og tipset han om det og han skulle ta det videre de kunne sikkert funnet på mye sprøtt langs kanten der. 13 Siter
Populært innlegg Tessatroll Skrevet 11. januar Populært innlegg Skrevet 11. januar Endeleg ein nærtur med bål. Seint avgårde og trøtte etter veka, vart det hverken den mest instavennlege staden eller fotogent oppsett. Og det er nett slik eg likar det! Desse enkle nærturane "bak huset", akkurat så langt som du gidd Fredags kveld etter jobb. Kast på Parisbrettet det du kjem på, og kom deg avgarde. Det har blitt for få av desse korte nærturane siste 2-3 åra, og eg har sakna det. 20250111_104957.mp4 19 Siter
Populært innlegg +ryback Skrevet 13. januar Pålogget Populært innlegg Skrevet 13. januar (endret) Ble en liten tur i Østmarka, Oslo, for å teste pakking av pulk og sånt før vinterferiens planlagte Hardangervidde-tur. Som dere ser av det ene bildet så var det ikke langt til sivilisasjonen. Whisperliten pulserte litt så den må nok få en rens. (Oppdatering: Etter en rens så brenner den som den skal igjen) Endret 13. januar av ryback 11 Siter
Populært innlegg LitekH Skrevet 19. januar Pålogget Populært innlegg Skrevet 19. januar (endret) Vangsåsa Innlandet. Mildvær i januar. Telting i skogen, og skitur på noen myrer. De var omkranset av vindblåste morenerygger med krokete furuer. Vakkert lys med la tåke og sol. Endret 19. januar av LitekH 16 Siter
+sofasliter Skrevet 19. januar Pålogget Skrevet 19. januar Der var det ikke mye snø! Hvor er dette i Åsa? Det er jo ganske greit med snø på både Gåsbu og Stenfjellet. Gikk Gåsbu - Bårdsetra - Målia forrige lørdag, og der var det fine fohold. Siter
LitekH Skrevet 19. januar Pålogget Skrevet 19. januar Vi var litt nord-øst for Sandfløten. Ca. 30 cm. snø i skogen og på myrene. Skareføre. 1 Siter
Swiss John Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar Nettopp kommet hjem etter fem dagers "piste-bashing" i Engelberg, Sentral-Sveits. Jeg tok med meg randonnée og fjellski. Venter på morgenskibussen i landsbyen: Bunnstasjonen til Titlis taubanesystem. I Sveits vil et skilt som dette normalt være på tysk, fransk og engelsk. Det faktum at svensk har erstattet vårt andre offisielle språk her, er en indikasjon på hvor populært dette stedet er blant skandinaviske besøkende: ……og ikke bare skandinaver – Engelberg får besøkende fra mange forskjellige kulturer i verden: Utsikt over landsbyen gjennom vinduet på Brunni-taubanen: Utsikt over dalen fra Brunni. Det høyeste punktet på skyline er Titlis 3238m. Til høyre for masten, og like før ryggen faller bratt til høyre ligger toppstasjonen til Titlis taubaneanlegg (Klein Titlis 3028m). Man kan nedkjøre derfra helt ned til landsbyen på 996m – en nedstigning på over 2000m, selv om det er en flat del i midten som kan overvinnes ved å bruke en horisontal stolheis: Schonegg tallerkenheis. Dette hevdes å være den bratteste plateheisen i Sveits – ikke for personer med svake nerver: Hahnen ("Hane") - Engelbergs "varemerke"-fjell: 8 Siter
Populært innlegg BjørnM Skrevet onsdag kl 16:09 Populært innlegg Skrevet onsdag kl 16:09 (endret) I dag så har jeg gått tur fra Vatnlia til Store Svartvatnet, i Bodø. Lengde t/r ca. 9 km, tid 2-3 timer. Det var helt vindstille, minus 4-5 grader. Hard skare, så jeg gikk til fots. Morgengry: Heggmotinden i bakgrunnen: Aurnestinder i bakgrunnen: Steigtinden i sollys: Sola titter frem: Endret onsdag kl 16:12 av BjørnM trykkleif. 11 Siter
Kristoffer Sandnes Skrevet lørdag kl 16:49 Skrevet lørdag kl 16:49 Liten utfart på isen med eldste guttungen og hunden. Ingen røyer på kroken Idag, været var for fint 😅 7 Siter
Stig Floberghagen Photo Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Iskald morgentur og tripoden knakk 🥶😮 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.