Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg planlegger en lengre tur gjennom Skjækerfjella og videre nordover forbi Røyrvik og inn i Børgefjell til sommeren. I den anledning lurer jeg på om det er noen som har erfaring med å krysse elva Sanddøla for å komme seg videre til Skorovasshytta.

Etter litt kartstudier syns jeg det ser ut som det skal være mulig flere steder langs elven.

Likevel ønsker jeg å høre om det er andre som har erfaringer med å krysse. Jeg har hatt noen "close calls" med elvekryssinger tidligere, det er noe jeg ikke ønsker å gjenta.

På bildet ser du stedet jeg lurer på om det er mulig å krysse.

Takk for svar :-D

Skjermbilde 2024-12-28 kl. 20.53.08.png

Annonse
Skrevet

Som i alle andre elver: Det kommer veldig an på vannføring på kryssingstidspunktet.

Jeg frekventerer en del elver i Finnmark som normalt har ca samme størrelse og vannføring som Sanddøla (hvor jeg også har fisket en del ganger tidligere). Felles for dem alle et at man i desember ikke har mulighet til å si noe som helst om mulighetene for å krysse en elv på et gitt tidspunkt til sommeren. 

I min lokale elv her kunne vi i år fra ca 12. juli til ut august omtrent vasse over i gummistøvler hvor som helst. Andre år er jeg nesten betenkt over å krysse midtsommers med kano...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.