Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Jeg trenger litt hjelp til å finne telt til 2 personer. Jeg har tenkt til å bruke det til fjelltur og generelt kosecamping, men også mulighet for lengre turer. Vi er to personer på 180-185cm. 

Kravene jeg har er at det kan brukes sommer som vinter, ikke er noe tyngre enn 3kg, grei plass i forrtelt til bagasje. Jeg er mest fan av tunneltelt, men åpen for andre typer også. (ikke nødvendig med 4-sesong, men et som tåler mindre mengder snø og kaldt vær). Jeg vil helst unngå telt som er behandlet med flammehemmende stoff og som inneholder PFAS. 

Prismessig vil jeg ikke bruke mer enn 3000kr. 

Har sett litt på disse teltene så langt: 

Vaude Arco 2

Robens CHALLENGER 2 EXP

Bergans Trillemarka 3-Pers

Bergans Trysil 2-pers telt 

Helsport Sarek superlight 2+Camp

Annonse
Skrevet
13 hours ago, Magnar98 said:

Hei. :)

Jeg trenger litt hjelp til å finne telt til 2 personer. Jeg har tenkt til å bruke det til fjelltur og generelt kosecamping, men også mulighet for lengre turer. Vi er to personer på 180-185cm. 

Kravene jeg har er at det kan brukes sommer som vinter, ikke er noe tyngre enn 3kg, grei plass i forrtelt til bagasje. Jeg er mest fan av tunneltelt, men åpen for andre typer også. (ikke nødvendig med 4-sesong, men et som tåler mindre mengder snø og kaldt vær). Jeg vil helst unngå telt som er behandlet med flammehemmende stoff og som inneholder PFAS. 

Prismessig vil jeg ikke bruke mer enn 3000kr. 

Har sett litt på disse teltene så langt: 

Vaude Arco 2

Robens CHALLENGER 2 EXP

Bergans Trillemarka 3-Pers

Bergans Trysil 2-pers telt 

Helsport Sarek superlight 2+Camp

Dere trenger et 3p telt, og utenom budsjettet ville et Fjelllreven tunelltelt kunne passet kravene bra. Men siden dette skal være rimelig telt, Syndvang Skaring 3p. 

Skrevet
1 hour ago, Fiskepadde said:

Dere trenger et 3p telt, og utenom budsjettet ville et Fjelllreven tunelltelt kunne passet kravene bra. Men siden dette skal være rimelig telt, Syndvang Skaring 3p. 

Skal sjekke de teltene ut. Ser litt dyre ut foreløpig, mulig det kommer på salg på nyåret eller det er mulig å få tak i et på Finn.no. Takk for svar :) 

Skrevet

Vær oppmerksomme på.at telt som f.eks Sarek er veldig lavt til å være tunneltelt. 

Det har vel bare 90cm innvendig høyde om jeg husker rett og det er etter min snak for lavt til å sitte oppreist.

Så sjekk i hvertfall høyden på alternativene du har.

Ellers er Finn et meget godt sted for budsjett-telt så lenge du vet hva du skal ha.

Skrevet (endret)
Fiskepadde skrev (43 minutter siden):

Men "basic"-teltene til Barents Outdoor er blytunge. Dette veier 4,75 kg. Det er i mine øyne sprøtt for et nokså ordinært tremannstelt.

Helsport Fjellheimen 4 i Trek-utgave, veier til sammenlikning 4,37 kg. 

Endret av ingen87
Skrevet (endret)
11 minutes ago, ingen87 said:

Men "basic"-teltene til Barents Outdoor er blytunge. Dette veier 4,75 kg. Det er i mine øyne sprøtt for et nokså ordinært tremannstelt.

Helsport Fjellheimen 4 i Trek-utgave, veier til sammenlikning 4,37 kg. 

Helt sant at det er tungt, men også billig og nok plass til to voksne karer på tur. Ligger jeg alene i et telt spiller ikke plass så stor rolle, jeg kan rulle rundt og makke meg inn i klær. Men med en til i teltet synes jeg det er veldig lite gøy med for lite plass! 

Endret av Fiskepadde

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.