Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

En sommerdag i 2006 bestemmer jeg for at jeg skal bestige pytteggja som er Møre og Romsdals høyeste fjell med sine 1999 moh. Fjellet kan bestiges fra flere plasser, men jeg velger å kjøre inn til Tafjord og parkerer bilen ved vannreservoaret. Det tar meg cirka to timer å gå innover til Reindalseter, hvor jeg får råd og et kart til hvordan jeg skal bestige fjellet på den beste mulige måten.

Det tar meg tre og en halv time å gå fra Reindalseter og til toppen av fjellet. Den siste lille biten før toppen består av noe løs grus og stein, men som ikke er av noen skummel art. Det går også ann bestige fra en nordøstlig approach fra Pyttbua, men som ikke vil gi deg den samme opplevelsen som når du går ryggen som er vist fra flyfotoet.

Jeg brukte tilsammen 12 timer denne dagen t/r bilen som stod parkert ved reservoaret. Kan anbefales som en fin dagstur, og er ikke av noen spesielt tung art.

Eneste problemet denne dagen for meg var at bilen var tom for strøm da jeg kom ned igjen, og måtte få hjelp av et hyggelig ektepar fra østlandet. Glemte å skru lysene etter at langlysene måtte benyttes i tunnelene til Tafjord.

Kadett Alexander :oops:

post-2512-133474455945_thumb.jpg

post-2512-133474455961_thumb.jpg

post-2512-133474455965_thumb.jpg

post-2512-13347445598_thumb.jpg

post-2512-133474455995_thumb.jpg

post-2512-133474455998_thumb.jpg

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.