Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
zimwalker skrev (1 time siden):

Tenker jeg vil bruke strikk (chockcord) mellom bardunfeste og bardun for å absorbere litt av effekten fra vinden (gjør det med tarp). Ellers lurt tips om å bare heve midtstangen i stedet for å stramme bardunene når teltet har seget litt.

Hmm, vil ikke dette bare resultere i bevegelse i teltet man helst ikke vil ha under høy vind?

Annonse
Skrevet (endret)
sneakyowl skrev (2 timer siden):

Hmm, vil ikke dette bare resultere i bevegelse i teltet man helst ikke vil ha under høy vind?

Ikke en løsning jeg vil bruke på mine Hilleberg telt, men  med et "en-stangs-telt" med polysterduk som slik jeg har forstått det gir  lite rom for strekk i duken - tenker jeg at en kort løkke med strikk mellom bardunfeste og bardunsnøre vil fordele belastningen når det kommer harde vindkast. Det vil gi bevegelse i teltet ja. Blir det plagsomt prøver jeg uten. Strikken må være slik at man får strammet bardun og duken godt, men uten å "bruke opp" hele elastikken, slik at man har noe å gå når de kraftigste vindkastene kommer.

Endret av zimwalker
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.