Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
zimwalker skrev (1 time siden):

Tenker jeg vil bruke strikk (chockcord) mellom bardunfeste og bardun for å absorbere litt av effekten fra vinden (gjør det med tarp). Ellers lurt tips om å bare heve midtstangen i stedet for å stramme bardunene når teltet har seget litt.

Hmm, vil ikke dette bare resultere i bevegelse i teltet man helst ikke vil ha under høy vind?

Annonse
Skrevet (endret)
sneakyowl skrev (2 timer siden):

Hmm, vil ikke dette bare resultere i bevegelse i teltet man helst ikke vil ha under høy vind?

Ikke en løsning jeg vil bruke på mine Hilleberg telt, men  med et "en-stangs-telt" med polysterduk som slik jeg har forstått det gir  lite rom for strekk i duken - tenker jeg at en kort løkke med strikk mellom bardunfeste og bardunsnøre vil fordele belastningen når det kommer harde vindkast. Det vil gi bevegelse i teltet ja. Blir det plagsomt prøver jeg uten. Strikken må være slik at man får strammet bardun og duken godt, men uten å "bruke opp" hele elastikken, slik at man har noe å gå når de kraftigste vindkastene kommer.

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Skrevet (endret)
zimwalker skrev (22 timer siden):

Tenker jeg vil bruke strikk (chockcord) mellom bardunfeste og bardun for å absorbere litt av effekten fra vinden (gjør det med tarp). Ellers lurt tips om å bare heve midtstangen i stedet for å stramme bardunene når teltet har seget litt.

Isåfall kan det være lurt å ha en løsning der en bardun "tar over" når strikken er strukket helt ut da en strikk tåler mindre ( med tanke på kraftig uvær) Har sett noen løsninger på dette, men husker ikke hva det kalles. Tenker da hovedsaklig på festene langs bakken som er hovedforankringen på en Duomid

Edit: Noe alla dette

Endret av koffar2
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.