Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Kjøpte meg en tarp for litt siden, tror det er en Sydvang Tarp 19. Veldig fornøyd med den, meeeen, syns den pakker veldig stor. 

Så da lurer jeg på, finnes det en tarp som er laget av en annen type stoff enn denne (presening typ)? Tenker noe ala teltduk som kan pakkes mye mindre.

Har dere noen tips?

Og hvilke type tarp liker dere og hvorfor?:)

Takk for alt svar!!

Annonse
Skrevet
Nikolaikp skrev (Akkurat nå):

Takk! Hvordan er disse superlight tarpene iforhold til bålglør, greiner osv? 

Akkurat som alle andre superlight-utstyr. De er tynnere og tåler litt mindre.

Når det er sagt så hadde vi den superlight-duken oppslått i Finnmark i 3 måneder ved en båtplass sammenhengene uten at den tok skade av det

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt en del tarper selv opp gjennom årene, noen langt bedre enn andre. Men det kommer ofte ned til hvordan bardunene er festet og hvor lett de er å håndtere. De fleste billig tarpene holder deg tørr, men har bardun tråder som er helt håpløs og har endt opp med å bli ødelagt av eget raseri og kniv. 

En tarp må ikke bare pakke smått, men den må også være enkel å sette opp. Enda viktigere syntes jeg er hvordan det er å stramme/justere bardunene. 

Pr dags dato har jeg enda tilgode å finne en tarp som løser dette så godt som https://amokequipment.no/products/skjold-10-tarp 

"problemet" med denne kan være at den ikke er helt firkantet som mange ønsker. 

En annen favoritt jeg hadde var fra Bergans, jeg husker ikke hva den het. men den klarte jeg å svi hull i når jeg tok den ned over en bålplass for en tid tilbake. 

Viktig! Jeg har tilknytning til AMOK Equipment men vil fortsatt hevde at Amok sin tarp overgår mye annet på markedet. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Nikolaikp skrev (22 timer siden):

Kjøpte meg en tarp for litt siden, tror det er en Sydvang Tarp 19. Veldig fornøyd med den, meeeen, syns den pakker veldig stor. 

Om det er volumet som er saken: Har du prøvd å finne en annen pakkpose til den, en som komprimerer bedre/mer?

Endret av zimwalker
Skrevet
tshansen skrev (10 timer siden):

Jeg har hatt en del tarper selv opp gjennom årene, noen langt bedre enn andre. Men det kommer ofte ned til hvordan bardunene er festet og hvor lett de er å håndtere. De fleste billig tarpene holder deg tørr, men har bardun tråder som er helt håpløs og har endt opp med å bli ødelagt av eget raseri og kniv. 

Har du testet tarp fra Hilleberg. Fantastiske barduner som ikke surrer seg sammen og  Hillebergkvalitet på innfesting og alt annet. Selvsagt mulig at Amok er like bra. Jeg har ingen erfaring med produkter fra dem.

• Liker 1
Skrevet
zimwalker skrev (4 timer siden):

Ser på youtube kanalen din at du er eller har vært (og håper på å bli igjen?) sponset av dem, er ikke det noe du bør opplyse om her - som med Helle?

Ta deg sammen! Jeg opplyser helt klart i samme post at jeg har tilknytning til AMOK 

Skrevet
4 hours ago, zimwalker said:

Ser på youtube kanalen din at du er eller har vært (og håper på å bli igjen?) sponset av dem, er ikke det noe du bør opplyse om her - som med Helle?

Det stod også i innlegget du siterte.

11 hours ago, tshansen said:

Viktig! Jeg har tilknytning til AMOK Equipment men vil fortsatt hevde at Amok sin tarp overgår mye annet på markedet. 

• Takk 1
Skrevet

Silnylon uten tvil. Høyere rivestyrke enn polyester, og får den lettere tight siden det man kan strekke opp tarpen skikkelig. Bruker strik i bardunfestene som holder tarpen stram selv når den blir fuktig, og det demper blafring når det er hard vind. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.