Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til tur/fjellbukse med litt kortere benlengde?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har brukt en del tid på å finne tur/fjellbukse med litt kortere ben i det siste, både fysisk og på nett. Ser at det ofte selges versjoner med lengre benlengde, så lurer på om noen har anbefalinger på kortere bukser?

Bruker vanligvis mellom 30 eller 32 i lengden, og det er lite utvalg i sport/friluftbutikker for de med litt under snittet korte ben. Alternativet er å legge opp buksene, men da bli dimensjonene ofte feil og knedelen havner ned på leggen.

De eneste jeg har funnet så langt er Bergans, som har noen skallbukser i kortere versjoner.

Noen som kjenner til noen andre?

Endret av Gange_Kristian
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har turbukser fra Lundhags (Traverse/Authentic), og The North Face (husker ikke model).

De passer i alle fall til meg som også er kort i lortefallet.

Er du på bruktmarkedet, så har eldre Norrøna med påsydd firkantet logo kortere benlengde. Når de modernisere logoen, så fant samtidig en luring ut at "alle i hele verden" hadde vokst 10-15cm i beina..

Endret av Omnilite

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.