Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Flyalf skrev (5 timer siden):

Men Monsen beveger seg PK veien med å invitere synsere og moralposører.

Vi trenger ikke naturprogrammer med urbane PK klimafantaster som forteller oss at verden går under om 10 år dersom vi ikke bygger ut meningsløs havvind.

Det var nå en veldig PK ting å si da - på bygda. Nåvel, da fikk du posere litt du også. Og jeg med. Gleder meg uansett til neste episode jeg.

Endret av zimwalker
  • Liker 2
Annonse
Skrevet
ingen87 skrev (6 minutter siden):

Det som ER politisk korrekt i dette landet, er å si ja til alle hytteprosjekter, motorveier og næringsparker.  Skal jo ikke si nei til noe som kan generere skatteinntekter i en slunken kommunekasse. 

Flere av de som har vært med i serien er folk som har stått opp mot denne utbyggingsbølgen som har ridd landet som en mare de siste femti årene. Nasjonalparkene representerer det de har kjempet for.

Vel, det er vel å strekke "uttrykket" politisk korrekt en anelse langt, men la gå 🤣 Det som er et enda større problem er hvorfor kommunekassene er Slunken. Her på vestlandet hadde vi Norges Rikeste kommune. Kraftinntekter som var utømmelig. Så kom det et hav av politikere med sugerør inn i kassen å klarte å tømme hele driten i rekordfart. Og nå må de takke ja til vindkraft og annen inngripende tiltak for å redde egen lønn og goder. 
Enda mer sykt er at det får faen ikke konsekvenser. Er helt sjokkerende og skremmende. 
Personlig likte jeg veldig godt besøkene Lars fikk på tur denne gangen. Det var liksom litt annet enn jeg er vant til å se han, men fortsatt den god gutten som er på tur å nyter de små ting. Er få program som lokker eventyrlysten i meg så mye som Monsen. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, ingen87 said:

Flere av de som har vært med i serien er folk som har stått opp mot denne utbyggingsbølgen som har ridd landet som en mare de siste femti årene. Nasjonalparkene representerer det de har kjempet for.

Litt på siden, men vet du om et kart som viser alle nasjonalparkene på en god måte? Da tenker jeg helst på noe interaktivt men hadde vert intressant å se på hvor grensene går osv.

Skrevet

Tja si det. Miljødirektoratet laget for et par år siden en landingsside: www.norgesnasjonalparker.no som gir deg oversikt over hvor alle nasjonalparkene er. Men kartet er bare et oversiktskart. 

Både www.norgeskart.no og appen Norgeskart friluftsliv har inntegnet nasjonalparkgrenser. 

Skrevet
GrendelRaptor8 skrev (13 timer siden):

Fantastisk siste episode.

Skal til Svalbard i år for første gang. Gleder meg ikke mindre etter å ha sett denne episoden.

Heriks skrev (11 timer siden):

Helt enig, dette var en veldig trivelig episode fra Svalbard. 

Denne tråden var så ute av kurs at jeg helt glemte at ny episode er tilgjengelig.
Nå har dere bygd opp store forventninger til en trivelig avrunding av helga foran TV-skjermen.
Har ikke vært på Svalbard på 25(!) år, så denne ser jeg frem til.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Heriks skrev (19 timer siden):

Helt enig, dette var en veldig trivelig episode fra Svalbard. 

Enig. Var litt klassisk Monsen dette. Artig også å få et ørlite innblikk i møtet mellom to erfarne karer av få ord.  Saklig og rett på sak, men med glimt i øyet. Virket som en veldig god match!

Endret av zimwalker
  • Liker 3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.