Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt mye på disse to pulkene men klarer ikke bestemme meg. Tanken er å gå på turer over Hardangervidda og liknende. Har bedding og telt oppå pulken. 

Er det noen som har én av disse pulkene og kan komme med noen tilbakemeldinger?

Annonse
Skrevet

Delta Force 135 er samme konstruksjon som Expedition Tour 135. 

Begge pulkene rommer 350L ved 50cm pakkhøyde, så de er relativt like i volum. Men dene ene er kortere og bredere. Ca 1kg vektforskjell i følge nettsiden.

135 skroget har vel vært den modellen som har blitt foretrukket i pulkløpene over Hardangervidda. Bruker selv 170 versjonen(glassfiber) å kommer ikke til å bytte til en smalere pulk igjen, stabiliteten er overlegen.

• Liker 1
Skrevet

135 varianten var vell opprinnelig laget til kitere, og er jo bredere med «deltavinger». Disse deltavingene ligger jo litt høyere enn sklibelegget, så de tar ikke nedi på hardt flatt underlag. Problemet jeg så med min gamle 135 er at den blir mye tyngre å dra i dyp snø, sporer man lager er jo breiere. Jeg gikk over til ST 150 for å unngå dette, og lengden passer bedre til bedding. Og velt? Det er bare å pakke pulken bedre, flere små kolli gjør susen.

• Liker 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.