CHLOFK Skrevet 11. desember Skrevet 11. desember Har tenkt mye på disse to pulkene men klarer ikke bestemme meg. Tanken er å gå på turer over Hardangervidda og liknende. Har bedding og telt oppå pulken. Er det noen som har én av disse pulkene og kan komme med noen tilbakemeldinger? Siter
Kristoffer Sandnes Skrevet 11. desember Pålogget Skrevet 11. desember Delta Force 135 er samme konstruksjon som Expedition Tour 135. Begge pulkene rommer 350L ved 50cm pakkhøyde, så de er relativt like i volum. Men dene ene er kortere og bredere. Ca 1kg vektforskjell i følge nettsiden. 135 skroget har vel vært den modellen som har blitt foretrukket i pulkløpene over Hardangervidda. Bruker selv 170 versjonen(glassfiber) å kommer ikke til å bytte til en smalere pulk igjen, stabiliteten er overlegen. 1 Siter
Sig Man Skrevet 11. desember Skrevet 11. desember 135 varianten var vell opprinnelig laget til kitere, og er jo bredere med «deltavinger». Disse deltavingene ligger jo litt høyere enn sklibelegget, så de tar ikke nedi på hardt flatt underlag. Problemet jeg så med min gamle 135 er at den blir mye tyngre å dra i dyp snø, sporer man lager er jo breiere. Jeg gikk over til ST 150 for å unngå dette, og lengden passer bedre til bedding. Og velt? Det er bare å pakke pulken bedre, flere små kolli gjør susen. 2 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 12. desember Skrevet 12. desember Med stivt drag kan du ha så smal pulk du vil, uten at pulkvelt bør gi noen problemer Om det er til hjelp i vurderingen. 1 Siter
Tessatroll Skrevet fredag kl 15:43 Skrevet fredag kl 15:43 ...og sjølv med taudrag er det mogleg å pakke så ein ikkje vert plaga av pulkvelt 😉 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.