Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg håper dette er riktig sted å poste denne tråden. Om ikke beklager jeg.

Min samboer og jeg har akkurat bestilt tur til Tanzania hvor vi planlegger å gå Kilimanjaro, og hvor vi også ønsker oss safari samt en tur til Zanzibar. Jeg har sett på turene til Eco Expeditions lenge, og dette er jo et langt rimeligere alternativ enn mye annet. Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer å dele? Gjerne fra både safari + Zanzibar  i tillegg til Kili. Jeg har lest litt rundt på forumet, og finner litt ymse frem til 2020, men mye har kanskje forandret seg siden da.

På forhånd takk for svar!

Annonse
Skrevet (endret)

Det er en stund siden nå, men jeg brukte Eco i 2010 til Kili, safari og Zanzibar.. Men alt gikk klokkerent, vi var 2 og hadde separat team på Kili og safari, det er kanskje ikke helt vanlig, men det var ingen andre kunder akkurat da (vi bestillte bare en mnd før). Hadde også gleden av å spise middag med Geir på hotellet før oppstigningen, det var et hyggelig bekjentskap.

Tror ikke prisen på turen har steget like mye som inflasjonen siden da.

Endret av Omnilite
  • Liker 1
Skrevet

Jeg og en kompis brukte Eco når vi besteg Kili i 2019. Veldig bra opplegg. Ble hentet på flyplassen og kjørt til hotellet. Dagen etter dro vi til fjellet. Kun oss to i gruppa og vi hadde to guider, kokk og bærere. God og rikelig mat, og flinke guider. Fikk også eget toalett, uten å betale for det. Kan anbefales! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tittet litt på sidene til Eco expeditions. Jeg har vært i området (dog ikke på Kilimanjaro) med bekjente som er fra Tanzania. Hvis jeg skulle reist med Eco exp så ville jeg stilt dem et spørsmål om hvordan de forholder seg til bruk av lokale guider, hoteller og spisesteder. Særlig på Zanzibar er dette et stort problem. Store internasjonale kjeder og hotelleiere kjøper opp områder og trenger de mindre, lokale bedriftene ut. All verdiskaping og fortjeneste forsvinner dermed ut, uten at noe blir igjen i lokalsamfunnet. 

Det står at de bruker lokale guider, som jo er bra! Håper de er bevisste dette for hele oppholdet. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. @Lompa, slik jeg forstår det etter å ha lest her og i (mye) eldre tråder på forumet så bruker de lokale guider. Jeg er derimot usikker på hvilke overnattingssteder de bruker. På Zanzibar heller jeg for øvrig mot å ordne ting selv, slik at det kun er aktuelt med Kili + safari via Eco, men det er et fint innspill å høre om de bruker lokalt næringsliv aktivt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.