Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt spesielt spørsmål, men jeg prøver😅

Jeg skal hjelpe min mor å kjøpe Hestra hansker (eventuelt votter)  i gave til noen, og lurte på om noen kunne hjelpe meg litt på vei med størrelsen.  De er jo bytterett på dem, men hadde jo vært gøy å truffet på første forsøk og klart holde det som en overraskelse. Det er de i skinn personen ønske seg.

Jeg vet personen bruker størrelse M/L i vanlige plasthansker (jobber i helsevesenet). Noen som tilfeldigvis har samme «mål»?
Er det forskjell i størrelsen på dame/herre modellene og om det er hansker/votter?

Om det er ulike modeller i skinn, er det bare komme med anbefalinger om noen har.

hilsen julenissens lille hjelper🤶🏻🧙🏻‍♀️

Annonse
Skrevet

Det er ikke forskjellige dame og herre størrelser på Hestra voksen. 
Jeg er en mann med normal størrelse på hendene, og jeg bruker størrelse 9 på alle mine hestrahansker. Og min samboer har også normale hender til en dame, og mener hun bruker nr 7 på et par jeg kjøpte til henne. 

størrelsesoversikt på Hestra finnes her;

https://www.xxl.no/størrelsesguide/hestra/120000?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=paid_search&utm_campaign=&utm_campaignid=21271744690&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAgdC6BhCgARIsAPWNWH0dv78p4J9GwfoiZUdr7iMDnT3ByyK8pYFZ3MmWfL8R1jlEfqOMDjYaAmYiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nettopp vaert igjennom litt utprövning av Hestra Ergo Grip Active og ett par Hestra Job forede laerhandsker. Jeg er mann og jobber i helsevesenet og bruker mest L nitrilhandsker. Sterile handsker har jeg i 7,5 men da vil jeg ha litt trangere passform, og så er det nesten bare det vi har på klinikken. 

Nitrilhandskers störrelse varierer litt mellom produsenterna. En del billigmerker er litt slappere og en del litt tjukkere dyre er litt trangere, som regel. I litt trangere fungerer L fint og er bittelitt slapp, i litt lösere modeller er jeg mitt imellom M og L. 

Jeg köpte Ergo Grip Active i 8 men pekefingeren og tommelen er bittelitt lang. Vurderer å krympe den litt etter hvert. Jeg tror ett normalt menneske hadde syns den sitter fint, men jeg kan vara litt saert nöye på ting. 

Hestra Job i 8 er derimot litt liten på meg. 

Lill-sport Legend langrennshandsker har jeg 9 i, men de kunne ha vaert bittelitt mindre også. 

Siden din mor er kvinne så kanske hon har litt smalere händer. Jeg har hört att det er längden som er viktigast på handsker, så kanske det ikke kjönn spiller noen rolle. Men Lill-Sport har slim-varianter på de flesta av sine modeller. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker L i gummihansker på jobb og har 9 i alt av Hestra unntatt Ergo Wool, der måtte jeg ha 10. pga for korte fingre. 

Har bl.a. noen votter, Lars Fält hansker, noen tynne lærhansker og linerhansker.

• Liker 1
Skrevet
Bokhylla skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar all sammen! Det ser foreløpig ut som det kanskje er størrlse 8 nissen skal se etter 🤶🏻

Det stemmer ganske godt, eg har sjekka no og har str 8. Er som sagt m/l i gummihanskar.

• Liker 1
Skrevet

Har flere typer Hestra-hansker, i strl 9.
Men når jeg handlet Ergo Grip Active 5-finger, måtte jeg ha strl 10 for å kunne rette ut fingrene uten at hansken føltes trang, pga at den er sydd med bøy i fingrene.
Leste andre plasser på nett at det var ganske vanlig å måtte opp en størrelse på disse hanskene. Og gjelder kanskje fler av den typen hansker fra Hestra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.