Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn

Skal fikse noen ski til datteren på 3 år. Funker det greit med de justerbare bindingene med reim? Eller er det liksom en vanlig bc binding som gjelder? Litt digg å slippe skisko blir sikkert mye av og på

Annonse
Skrevet

Når ho er tre ville eg kjøpt vanleg binding. Av og på er like enkelt med dei som ned desse reimene som skal festast er mi erfaring.

Og så vil det nok gi meir skiglede, kanskje spesielt neste år når ho er 4. Då er det berre å kjøpe større skisko på skibyttedag eller liknande, så er ein i boks. 

Ein 4-åring på slike andre ski ville eg ikkje anbefalt om målet er skiglede :)

Skrevet

Takk for svar. Ja det var egentlig det jeg tenkte men så fant jeg noen litt kortere ski med sånn reim binding. Men da tror jeg at det blir et par vanlige ski i år. Kommer jo sikkert ikke snø uansett men men

Skrevet

Vår erfaring med eldste, nå 5: 

Gikk fra smøre til smørefrie ski.

Vært innom Fischer Sprint, Technopro og Fischer Snowstar skisko. 

Bytta til Snowstar og smørefritt fra en dag til nesten. 

Smørefritt funka knall.

Fischer Snowstar var mye bedre enn Sprint. De minner mer om BC-støvler enn vanlige klassisk sko. Er vel nesten en barneutgaver av BCX5. Alt for dyre på normalpris da. 

• Liker 1
Skrevet
TheSleepwalker skrev (2 timer siden):

Vår erfaring med eldste, nå 5: 

Gikk fra smøre til smørefrie ski.

Vært innom Fischer Sprint, Technopro og Fischer Snowstar skisko. 

Bytta til Snowstar og smørefritt fra en dag til nesten. 

Smørefritt funka knall.

Fischer Snowstar var mye bedre enn Sprint. De minner mer om BC-støvler enn vanlige klassisk sko. Er vel nesten en barneutgaver av BCX5. Alt for dyre på normalpris da. 

Veldig samd her. Evt Madshus si smørefrie barneski. Eller brukte Åsnes snømann on du finn på Finn.no. Alt anna enn dei moderne Fisher barneskia.

Skrevet
Mammutton skrev (22 timer siden):

Morn

Skal fikse noen ski til datteren på 3 år. Funker det greit med de justerbare bindingene med reim? Eller er det liksom en vanlig bc binding som gjelder? Litt digg å slippe skisko blir sikkert mye av og på

Vanlig BC bør du styre unna. BC står for back country og  dette er fjellskibindingene til Rottefella. Du vil ikke finne sko til dette. Tror du mener NNN? Vet ikke om den betegnelsen brukes enda, men det er de vanlige Rottefella-bindingene med tynn pinne.

Vi har kun hatt ski med slike bindinger til våre unger. De begynte allerede i toårsalderen. Det er litt mer plunder med ordinære skibindinger fordi man må bytte mellom skisko og utesko (skoposer til pulkbruk) når man er på tur. Uten å vite alternativet, så tror jeg likevel dette har gjort barnene både interesserte og gode til å gå på ski.

Ser ikke for meg at det kan bli mye frustrasjon med den reimpatenten.

Skrevet
1 hour ago, ingen87 said:

Vanlig BC bør du styre unna. BC står for back country og  dette er fjellskibindingene til Rottefella. Du vil ikke finne sko til dette. Tror du mener NNN? Vet ikke om den betegnelsen brukes enda, men det er de vanlige Rottefella-bindingene med tynn pinne.

Vi har kun hatt ski med slike bindinger til våre unger. De begynte allerede i toårsalderen. Det er litt mer plunder med ordinære skibindinger fordi man må bytte mellom skisko og utesko (skoposer til pulkbruk) når man er på tur. Uten å vite alternativet, så tror jeg likevel dette har gjort barnene både interesserte og gode til å gå på ski.

Ser ikke for meg at det kan bli mye frustrasjon med den reimpatenten.

Ja altså det burde kanskje presiseres men jeg kaller alt som ikke er 75mm(det jeg bruker) for bc

• Liker 1
Skrevet

Skjønner, men BC er kraftigere enn vanlig NNN, så ville bare presisere det 

Jeg vet, etter flere år i sportsbutikk, at mange har gått på en smell der :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.