fjellræv Skrevet 5. desember Skrevet 5. desember Siden det er litt lite snø enda må jeg nok gå litt før jeg kan ta på meg ski. Så da utgår pulk og det blir sekk. Men hvordan gjør dere det når man skal bruke bikkja til å trekke på ski når man har på sekk? Kan man feste hunden i sekken? Har en norrøna recon sekk og ser for meg det blir vanskelig med hoftebeltet jeg bruker ellers. Siter
foroll Skrevet 5. desember Skrevet 5. desember Jeg bruker bare belte og sekk sammen, sekken godt på hofta og beltet litt lengre ned. Alternativt, om sekken har ringer for å dra pulk, kan du feste en tauslynge imellom og feste hundens strikk i den. Siter
fjellræv Skrevet 5. desember Forfatter Skrevet 5. desember foroll skrev (6 minutter siden): Jeg bruker bare belte og sekk sammen, sekken godt på hofta og beltet litt lengre ned. Alternativt, om sekken har ringer for å dra pulk, kan du feste en tauslynge imellom og feste hundens strikk i den. Tenkte å feste den i sekken men er redd for ryggen Kan prøve å ha trekkbeltet litt lengre ned å sekken god på hofta som du sier. Siter
foroll Skrevet 5. desember Skrevet 5. desember På ski bruker jeg mest en klatresele som hundesele, for den er ikke så klumpete bak og synes det gir et lavere og behageligere tyngdepunkt for trekking på ski. Men vanlig hundebelte funker helt fint. 1 Siter
Tessatroll Skrevet 6. desember Pålogget Skrevet 6. desember Non stop Canix funkar greit, montert på kropp oppleves den i stor grad å sitte slik ein tynn lettvekts klatresele ville sitti, berre langt rimeligare. Elles er det jo festepunkt for hanefot på recon om eg ikkje hugsar feil, så ville kanskje verre laga det? 1 Siter
fjellræv Skrevet 6. desember Forfatter Skrevet 6. desember Tessatroll skrev (2 timer siden): Non stop Canix funkar greit, montert på kropp oppleves den i stor grad å sitte slik ein tynn lettvekts klatresele ville sitti, berre langt rimeligare. Elles er det jo festepunkt for hanefot på recon om eg ikkje hugsar feil, så ville kanskje verre laga det? Hanfot har jeg ikke tenkt på. Den har jo to ringer på hoftebeltet ja. Er bare redd at sekken sklir litt opp ved trekk, mener den har gjort det når vi har vært på tur om sommeren og festa i de ringene. Siter
Tessatroll Skrevet 6. desember Pålogget Skrevet 6. desember fjellræv skrev (3 timer siden): Hanfot har jeg ikke tenkt på. Den har jo to ringer på hoftebeltet ja. Er bare redd at sekken sklir litt opp ved trekk, mener den har gjort det når vi har vært på tur om sommeren og festa i de ringene. Det er rart, strengt teke burde det vere omvendt...eller at den faktisk sitt betre, fordi hoftebeltet på sekken klemmer betre rundt hoftene. Men, vi er jo ulike anatomisk. Siter
elgen Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember Hei Det funker helt fint med hanefot i D-ringer på hofterbelte til sekken!! Har sekken ikke D-ringer til pulk-trekk er det bare å sy på! En Recon sekk er jo stor og sikkert ganske tung på vintertur, så den pleier ikke å skli annet enn nedover - på meg altså. Ellers må du ha en meget stor hund. Elgen 2 Siter
foroll Skrevet 7. desember Skrevet 7. desember Non-stop sitt belte som heter Løype fungerer også ok under sekk, hvis du fjerner den lomma som er bak. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.