Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vurderer å gå Åndalsnes-Bergen til sommeren og prøver å finne ut hvilken rute som kan fungere bra. I første omgang prøver jeg bare å få en generell idé, så kan jeg finpusse ruten etterpå :) Er det noen som kjenner til en lengre rute som leder inn til Bergen fra nord eller nordøst? Da kunne jeg sikte mot den sånn at det gjør planleggingen enklere. Jeg foretrekker uansett å følge en etablert rute når jeg nærmer meg byen så jeg ikke ender opp på en trafikkert vei eller en privat gård med en sint hund :grin: Jeg kan enkelt gå 30-40km om dagen hvis jeg reiser lett og passere gjennom bygder regelmessig for å kjøpe mat. Jeg planlegger å sove noen netter på hytter / gapahuker og noen netter på hotell.

Takk for forslag / innspill :) 

Annonse
Skrevet

Eg tenkjer at det første du bør grovsortere er om du ynskjer å gå "indre"rute (og slik unngå ein del fjordar som må kryssast eller omgåast) eller om du vil gå "ytre" rute. 

Deretter er det litt enklare å komme med tips og råd på delar av ruta :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt å gå øst for Jostedalsbreen og de store fjordene.. Jeg hadde nok startet på Bjorli istedenfor Åndalsnes, siden det er mer rett til fjells og så gått Bjorli - Billingen - Sota Sæter - Eidsbugarden - Tyinkrysset - Geiterygghytta - Hallingskeid - Fjellrekka sør for Raundalen - Snirkle meg på DNTløype fra Voss og Gullfjellet til slutt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.