Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at denne ikke kommer med gjennomgående glidelås på sidene lenger. Noen som har erfaring med denne todelte glidelåsen og hvor lett/vanskelig det er å få buksen over fjellstøvler? :)

17329264283818038725114945949961.jpg.f1d9f8a1308fa5626c344752c856f066.jpg

Annonse
Skrevet (endret)

Har ingen personlig erfaring med den nyeste utgaven, men har den gamle med full glidelås på sidene. Glidelåsen starter da i samme høyde som den nye, men går altså helt ned. Perfekt. Ser du på anmeldelsene på Arcteryx sin hjemmeside er det en del erfaringer rundt den nye utgaven og langt fra alle er positive. Bruker du fjellstøvler eller kraftige skisko blir det nok, om ikke umulig, så hvertfall problematisk.

Litt off topic, men jeg stiller meg veldig undrende til hvorfor de fjerner en så essensiell funksjon som å lett kunne ta av/på buksen med sko på. Er vel ingen seriøse fjellvandrere som ønsker å ha det slik? Min teori er at dette i all hovedsak handler om profitt: Litt lavere produksjonskostnad, vekt (=billigere frakt pr. enhet) og muligens færre tilfeller av reklamasjon. Ergo mer kling i kassa for et selskap som i utgangspunktet tar seg fett betalt. 

Har flere produkter fra Arcteryx som jeg er godt fornøyd med. Dette er riktignok produkter som nå er noen å gamle. Deres nåværende forretningsmodell og produkter er jeg derimot mindre fan av. 

Endret av KS10
  • Liker 2
Skrevet

Ja jeg har den gamle også og vært veldig fornøyd med den. Den er dessverre oppbrukt og må byttes ut. Kunne egentlig tenke meg samme, men veldig skeptisk til denne nye glidelåsløsningen. Buksen brukes ofte som regnbukse når været slår om, og ikke f om jeg gidder å ta av skoene for å få på regnbuksen :)

Ser ut som paclite-versjonen har glidelås helt ned, men den har litt andre minuser, hovedsakelig litt enklere stoff og manglende åpning i livet. 

I utgangspunktet godt fornøyd med alle mine plagg fra Arcteryx, selv om jeg også synes den første alpha sv-jakken var bedre enn den jeg hadde sist. Den fikk jeg imidlertid byttet på garantien, så nå har jeg en helt ny jakke som skal døpes i vinter :) Det skal de ha veldig skryt for, den garantien deres fungerer godt i praksis. Det har både jeg og samboeren god erfaring med. 

Skrevet
Mads83 skrev (9 minutter siden):

Noen som har forslag til alternativer til beta ar? :)

Jeg er fornøyd med Norrøna Falketind. Den har glidelås som begynner omtrent på hoften, slik at den er tilgjengelig for lufting selv om man går med sekk med hoftebelte og jakke. Glidelåsen går helt ned.

Den går over fjellstøvler.

Med forbehold om forandring i modellen.

Trollveggen er vel litt mer robust og tyngre, om det trengs.

• Liker 1
Skrevet
Marius Engelsen skrev (26 minutter siden):

Jeg er fornøyd med Norrøna Falketind. Den har glidelås som begynner omtrent på hoften, slik at den er tilgjengelig for lufting selv om man går med sekk med hoftebelte og jakke. Glidelåsen går helt ned.

Den går over fjellstøvler.

Med forbehold om forandring i modellen.

Trollveggen er vel litt mer robust og tyngre, om det trengs.

Er det paclite eller vanlig du har? 

Skrevet
Mads83 skrev (3 minutter siden):

Er det paclite eller vanlig du har? 

Vanlig.

Jeg kjenner ikke til paclite, men det blir kanskje litt tynt og skjørt for min smak. Vil jeg tro.

Jeg pleier uansett ikke å gå med skallbuksen over en annen bukse enn evt. stilongs om det er kaldt. Buksen under blir bare klam og fuktig, så det har lite hensikt.

Innsiden av falketind goretex er såpass behagelig mot huden at jeg går med denne hele tiden om det er fare for fuktig vær. Da er det greit at den ikke er så tynn og lett at den klistrer seg til huden, men litt mer bukse-aktig i stoffet. Samtidig er det gode luftemuligheter, så den blir ikke klam og tørker på ett blunk :) 

Skrevet

Høres veldig greit ut! Kanskje jeg er heldig og finner et godt tilbud nå! 

Ellers virket også den rab latok buksen veldig grei. Har imidlertid ingen erfaring med Rab så der er jeg i utgangspunktet mer usikker :)

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.