Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Heriks skrev (46 minutter siden):

Leste alle en clickbait overskrift i Dagbladet

Nei, det er mange år siden jeg bladde i den blekka der. Det er jo grenser for hva jeg ønsker å fylle hjernen med. En fin test er at hvis jeg setter meg på en kafe med en kaffekopp og avisa, og jeg er ferdig med avisa før kaffekoppen, da er avisa helt uinteressant. Dagbladet havner der med god margin. VG også. Aftenposten er vel helt på grensa, altså omtrent like lang tid som kaffekoppen, så det går muligens akkurat.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
Skogens Stønn skrev (5 minutter siden):

Nei, det er mange år siden jeg bladde i den blekka der. Det er jo grenser for hva jeg ønsker å fylle hjernen med. En fin test er at hvis jeg setter meg på en kafe med en kaffekopp og avisa, og jeg er ferdig med avisa før kaffekoppen, da er avisa helt uinteressant. Dagbladet havner der med god margin. VG også. Aftenposten er vel helt på grensa, altså omtrent like lang tid som kaffekoppen, så det går muligens akkurat.

Jeg er helt på linje med deg hva gjelder innhold i div. aviser, men poenget mitt var at hvis man ikke har lest artikkelen (eller bare lest overskriften) så har man jo veldig lite grunnlag for å uttale seg. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Heriks skrev (9 minutter siden):

Jeg er helt på linje med deg hva gjelder innhold i div. aviser, men poenget mitt var at hvis man ikke har lest artikkelen (eller bare lest overskriften) så har man jo veldig lite grunnlag for å uttale seg. 

Jada, jeg skjønte jo det. Jeg kunne bare ikke la være å harselere litt med et par dags-"aviser" når anledningen bød seg så godt. ;-)

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 1
Skrevet

Så flott!

Det Dypdalsbakk skal forsøke er jo utrolig kult. Viktig med den norske polarhistorien å få tatt tilbake så mange rekorder vi kan.
At hun samtidig kombinerer dette med innsamling til kreftforskning er fantastisk. 
Om akkurat trusesalget så sier hun jo at dette bare er et morsomt stunt. Hun sier "Hvis noen faktisk kjøper dem, kommer jeg til å le og by på meg selv." Artig!

Tøff dame. Vi heier!

• Liker 2
Skrevet
Marius Engelsen skrev (50 minutter siden):

Mens dere diskuterer fram og tilbake, så har jeg ett spørsmål som jeg videreformidler fra en bekjent:

Hva koster trusa?🐷🐽

Hvis det blir for dyrt for han eller hun eller hen har jeg black friday på mine - hele året faktisk (black year). Må hentes da jeg er redd for reprisalier fra Posten om jeg sender dem.

Skrevet
Heriks skrev (23 timer siden):

Leste alle en clickbait overskrift i Dagbladet og er i full gang med å koke suppe på spiker her eller? Dama går alene til Sydpolen, samler inn penger til kreftforskning, mista en stor sponsor og dro en spøk om å selge brukte truser og DET var det man skulle fokusere på? Å gjøre dette til en moraldebatt eller si at dette faktisk er en del av planen for å finansiere turen er vel å dra det vel langt.    

"Hun forklarer at trusesalget er noe de bare gjør for gøy mens hun er ute og går. - Hvis noen faktisk kjøper dem, kommer jeg til å le og by på meg selv. Pengene kan gå til å dekke ekspedisjonen eller kanskje til kreftforskning hvis jeg får noen sponsorer som dekker kostnadene, sier hun."

Takk og amen!

Først på reise og så i omgangssyke-tåka låg eg og håpa at nokon berre plasserte skapet kort og konsist. Godt!

Skrevet

https://www.kk.no/livet/du-trenger-ikke-ha-adhd-selv-om-du-er-aktiv/81902389

Slår meg som ei kompetent og målbevisst dame. 

Elles er det slik at ein tur til Sydpolen er så dyrt, at det er neppe denne trusa som gjer at den kan gjennomførast (og om den gjer det; supert). Den gong då vi flørta med tanken på Sydpolen og rekna litt på det, var den "billigste" varianten 400 000 (det er nokre år sidan). Ein slik type tur eg og turfølget kunne tenke oss, meinte "ekspertisen" ville lande på 4 mill. 

Elles er vel polarhistorien full av dømer på mindre høvisk framferd for å nå sine mål? Eit stikkord kan til dømes vere praiing av eit visst skip...

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.